اجرای ۱۰۰برنامه ویژه ماه رمضان با عنوان «ضیافت مینودری» در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری

اجرای ۱۰۰برنامه ویژه ماه رمضان با عنوان «ضیافت مینودری» در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ درافشانی از برپایی بازارچه شب های مهربانی ویژه شب های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این بازارچه با هدف حمایت از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست، ایجاد فرصت مناسب جهت ارائه و فروش تولیدات ایشان و فراهم کردن فضای مناسب جهت اوقات فراغت شهروندان از ۲۵  تا ۳۱ اردیبهشت ماه بعد از افطار در پیاده راه سبزه میدان برپا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی در مساجد با  محوریت سبک زندگی اسلامی و با هدف «ترویج فرهنگ شهروندی، ارتقای سطح مطالعه و سبک زندگی اسلامی» از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد ماه در مساجد سطح شهر در این ماه مبارک خبر داد.

این مسئول گفت: جشن بزرگ شهروندی کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، ۳۰ اردیبهشت در پیاده راه قزوین برگزار خواهد شد تا ضمن تقویت صمیمت و همدلی بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان، شادی و نشاط معنوی را در فضای شهری قزوین حاکم کند.

وی افزود: برگزاری مراسم بزرگ عزاداری مولای متقیان حضرت امیرالمومنین (ع) جزو دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است که در راستای تقویت روحیه معنوی شهروندان و ایجاد همدلی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری، پنجم خرداد ماه در پیاده راه سبزه میدان انجام می شود.

درافشانی خاطرنشان کرد: برگزاری بیستمین مرحله داوری طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین به مدت یک هفته و با پیش بینی شرکت دو هزار حافظ قرآن نیز جزو برنامه های سازمان در ماه مبارک رمضان است.

این مسئول اضافه کرد: تولید کتابچه با محتوای آثار و برکات ماه مبارک رمضان و اخلاق شهروندی در آینه احادیث و روایات جهت توزیع در برنامه های ماه مبارک رمضان از اقدامات فرهنگی سازمان در ماه مبارک رمضان می باشد.

درافشانی برپایی نمایشگاه «رمضان در آئینه تصویر» با هدف تصویر سازی زیبایی های ماه میهمانی خدا نیز جزو برنامه هایی است که در ماه مهربانی انجام می شود.

این مسئول بیان کرد: مشارکت در اجرای برنامه روزه اولی ها از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در ماه مبارک رمضان می باشد.

درافشانی اضافه کرد: مسابقه مکاتبه ایی «سلامت در ماه رمضان» در راستای افزایش آگاهی شهروندان و داوطلبین سلامت در  ارتباط روزه داری و سلامت جسم و روان از دیگر اقدامات سازمان می باشد که از  ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد در سطح مراکز بهداشتی و ایستگاههای سلامت محله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام می شود.

درافشانی جشنواره ضیافت نور، ترویج فرهنگ بخشش در بین شهروندان و جلب مشارکت آنان در فعالیت خیریه و انسان دوستانه را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: مکان اجرای این برنامه در نانوایی های مناطق کم برخوردار شهر و نواحی منفصل شهری است که هشتم خرداد ماه انجام می شود.

وی از اجرای طرح تعویض قرآن های مستعمل خانگی به عنوان را از دیگر برنامه های سازمان در ماه مبارک رمضان نام برد که این طرح از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد ماه با مشارکت شورای عالی قرآن استان قزوین و هیات های مذهبی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: برگزاری مسابقه احکام ویژه کارکنان و خانواده شان و اجرای طرح پرسش و پاسخ ائمه جماعت برای پرسنل شهرداری قزوین و سازمان های تابعه از ۱۶ اردیبهشت الی ۱۴ خرداد ماه،تجهیز نمازخانه های ادارات تابعه شهرداری و بوستان های سطح شهر،برپایی نماز جماعت در هفت بوستان شهر قزوین نیز جزو اقدامات شهرداری قزوین در ماه رمضان است.

راه اندازی «کاروان مینودری» با رویکرد شهروندی در ماه مبارک رمضان

درافشانی در ادامه از راه اندازی «کاروان مینودری» در مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری با هدف ایجاد نشاط معنوی،ارتقای سطح دانش سلامت شهروندان خبر داد و گفت:برنامه کاروان مینودری در بخش های مختلف شامل  اجرای ۱۰ جنگ با رویکرد شهروندی،کارشناس تغذیه،مشاوره خانواده،تعویض قرآن های فرسوده،اجرای برنامه های فرهنگی انجام می گردد.

وی اضافه کرد:همچنین ۱۰ کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با هدف ارتقای مهارت های زندگی شهروندان در خانه های فرهنگ و فرهنگسرا ها برگزار می شود.

درافشانی از اجرای طرح اهدای کتاب با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان شهروندان به ویژه نسل جوان در ماه رمضان خبر داد و گفت:این طرح در سطح خانه های فرهنگ و فرهنگسراها سازمان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: تلاوت قرآن کریم در فرهنگسرا ها و خانه های فرهنگ، تجلیل از کودکان روز اولی، توزیع بروشور رزق حلال در بین کسبه بازار، مسابقه پیامکی ارسال آیات و روایات شهروندی از دیگر برنامه های است که به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی ماه مبارک رمضان، رویت هلال ماه شوال ۲۹ ماه رمضان در بوستان باراجین، رصد ماه برای عموم مردم هفتم الی ۱۱ ماه رمضان در سطح بوستان های سطح شهر و ارائه خدمات فرهنگی در راهپیمایی روز قدس» و «برگزاری جشن عید فطر در محلات کم برخوردار» خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: مسابقات فوتسال ویژه آقایان، مسابقات والیبال ویژه بانوان و تیراندازی ویژه بانوان جام رمضان ویژه کارکنان شهرداری قزوین و سازمان های تابعه و مسابقات فوتسال جام رمضان در چوبیندر از جمله برنامه های ورزشی سازمان در ماه مبارک رمضان می باشد.

درافشانی در پایان افزود: برگزاری جشنواره ورزش آپارتمانی و چهار همایش ورزش باستانی در بوستای های سطح شهر و برگزاری مسابقات والیبال ویژه بانوان در بوستان نرگس از دیگر برنامه های ورزشی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح شهر انجام خواهد شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات