بازارچه های محله ای در شهر کرمان راه اندازی می شوند

بازارچه های محله ای در شهر کرمان راه اندازی می شوند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: رویکرد این سازمان پیش رفتن به سمت بازارچه های محله ای است و در این راستا قصد داریم به زودی چندین بازارچه محلی را در سطح شهر کرمان راه اندازی کنیم.

محمد بابایی درگفت و گو با خبرنگار کرمان آنلاین افزود: در این راستا راه اندازی دو بازارچه محله‌ای را در پیش رو داریم که بازارچه گنجعلی‌خان روبه‌روی یخدان مویدی و بازارچه ابوذر در خیابان ابوذر از جمله این موارد است.

وی افزود: بازارچه گنجعلی خان در حال راه اندازی است و بازارچه ابوذر بعد از به‌سازی و بازنگری در آن، به زودی راه اندازی می شود.

بابایی، از ایجاد بازارچه محلی در خیابان بیهقی نیز خبر داد و گفت: این بازارچه با همکاری بخش خصوصی ایجاد می شود و علاوه بر آن احتمال دارد با مشارکت سرمایه گذار، بازارچه های دیگری در بعضی از محله ها ایجاد شود.

وی  تصریح کرد: رویکرد مهندس عالم زاده شهردار کرمان، ایجاد بازارچه های محلی در شهر  کرمان است و در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و  فراورده های کشاورزی در تلاش است تا با پیدا کردن سرمایه گذار، بازارچه های محلی بیشتری ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان افزود: در خیابان ابوذر جنوبی، پشت اداره استاندارد، شهرک رضوان و در شهرک الغدیر چندین زمین خالی وجود دارد که برای راه اندازی بازارچه های محلی مناسب هستند؛ بنابراین از ارایه پیشنهاد سرمایه گذاری برای ایجاد بازارچه ها در این مناطق استقبال می کنیم.

بابایی با اشاره به این که ایجاد بازارچه های محلی مستلزم مشارکت بخش خصوصی با شهرداری است، یادآور شد: شهرداری کرمان به دنبال آن است تا بازارچه هایی ایجاد کند که مانند بازار مظفری میوه و سبزیجات با قیمت مناسب‌تر به مردم ارایه شود.

وی گفت: در بازارچه های محلی شش غرفه به شکل ثابت دیده شده که این غرفه ها شامل میوه، سبزی، ماهی، گوشت قرمز، مرغ  و خاروبار است و مابقی غرفه ها به موارد دیگر اختصاص داده می شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در بازارچه های محلی اقلام خوراکی مورد نیاز مردم وجود دارد و ما سعی داریم با ایجاد این بازارچه ها، به نوعی در تنظیم بازار تاثیر گذار باشیم زیرا ذی نفع آن شهرداری نیست بلکه مردم هستند.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات