استاد دانشگاه صنعتی جورجیا:  موفقیت در معماری یعنی رعایت اصول مهندسی روز در مکتبهای بومی- ملیتی

استاد دانشگاه صنعتی جورجیا: موفقیت در معماری یعنی رعایت اصول مهندسی روز در مکتبهای بومی- ملیتی

www.BanaNews.irجهان امروز به دنبال ایجاد سبک در معماری نیست بلکه موفقیت در معماری امروز یعنی آنکه بتوان اصول مهندسی روز را در سبکها، روشها و مکتبهای بومی- ملیتی رعایت کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پروفسور سعید صدری، استاد برجسته مدیریت ساختمان با بیان این مطلب در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه در گفت وگو با ایسنا درباره معماری و معماران ایرانی گفت: اصالت و دانش معماران ایرانی از آنجا مشخص می شود که تحصیل کنندگان و اساتید این علم در همه دانشگاه های جهان و پروژه های اجرایی با استقبال و موفقیت روبرو بوده اند.

صدری خاطر نشان کرد: دانشجویان ایرانی در علوم پایه قوی اما نیاز دارند در روشهای تحقیق خود، از جمله جستجوی صحیح مقالات و روشهای ارائه مناسب آن تقویت شوند.

این استاد مدیریت ساختمان در دانشگاه صنعتی جرجیا اظهار داشت: برگزاری کنفرانسها و نشستهای تخصصی در حوزه های مختلف از جمله معماری، علاوه بر بالا بردن و به روز رسانی سطح دانش، باعث می شود محققان و دانشجویان با اطلاعات روز، بهتر آشنا شده و از آنها بهره گیرند.

وی درباره نحوه صحیح انتخاب یک سبک معماری و بهره گیری از آن در کشور تصریح کرد: نمی توان یک سبک یا یک نوع سازه را بهترین انتخاب برای اجرای ساخت و ساز در یک کشور دانست، اما سیاست گذاران با استفاده از متخصصان می توانند بعد از مطالعه روی یک منطقه و سنجش موقعیت آن، از سازه مناسب استفاده کنند.

صدری درباره آینده معماری ایرانی گفت: در حال حاضر، دنیا به دنبال سبک جدیدی از معماری نیست و تلاش برای رسیدن به آن نیز فایده ای ندارد چون دنیا امروز آن قدر کوچک شده که فرهنگ های معماری را به سمت تلفیق کشانده و دیگر حرفی از یک سبک و روش مطرح در معماری امروز نیست.

وی تاکید کرد: در معماری امروز مهندسی بدون نقص مطرح است البته این به آن معنا نیست که باید معماری بومی را فراموش کنیم بلکه باید معماری بومی هر منطقه باید درسایه مهندسی نوین درهرمنطقه پیاده سازی شودبه طوری که بتوان آن ها را به طور دست باهم تلفیق کرد.

سخنران مدعو در دومین کنفرانس معماری و سازه درباره سطح کیفی معماری در ایران گفت: از لحاظ علم معماری هیچ گونه کمبودی احساس نمی شود چراکه به میزان کافی افراد متخصص در این زمینه وجود دارند و تنها در اجرا دچار ضعف هستیم.

وی افزود: اجرای برخی از پروژه‌ها زمان بر بودن بسیاری از آنها در ایران لطمات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت چراکه با وجود پتانسیل و ظرفیت های موجود کشور در حوزه طراحی ساخت و سازه ها این معضل اصل پروژه ها را نیز با چالش روبرو می سازد.

این استاد دانشگاه، تربیت نیروی متخصص و مجری، اصلاح مقررات، فرهنگ ساختمانی و به روزرسانی بخشی از تکنولو‍ژی را جز مواردی دانست که در حال حاضر صنعت ساختمانی باید با تیکه بر علم روز آنها را تقویت کند.

 

 

    نظرات