۷ پروژه کلان سرمایه گذاری به مرحله قرارداد رسیده است

۷ پروژه کلان سرمایه گذاری به مرحله قرارداد رسیده است

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز عنوان کرد: در حال حاضر ۷ پروژه کلان سرمایه گذاری با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان به مرحله قرارداد رسید و در انتظار امضای مدیران ارشد شهرداری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه خبر جنوب، علیرضا شاهرخیان ضمن ارائه گزارشی ازفعالیت های این سازمان گفت: از ابتدای فعالیت در این سازمان در سه محور مسایل درون سازمانی، برون سازمانی و مسائل سطح ملی بین المللی را مد نظر قرار دادیم و با توجه به محورهای تعریف شده، اولین اقدام سازماندهی نیروها استفاده از نیروهای تازه نفس مطابق با رویکردهای نوین سازمان بود، البته در این راه تمامی نیروهایی که به کار گرفته شدند همگی از بدنه شهرداری و ظرفیت های درونی شهرداری بود.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز افزود: گام بعدی ما در این مسیر، شناسایی ظرفیت های شهر در حوزه سرمایه گذاری بود که پس ازبررسی های موارد مختلف ۷ پهنه سرمایه گذاری از جمله پهنه دراک و پهنه ۵۷ هکتاری حسینی الهاشمی شناسایی و برنامه ریزی بر روی این دو منطقه صورت گرفت و در کنار آن ۵ پهنه دیگر شامل پهنه باباکوهی و کوه نور، انجیره، بافت تاریخی، دهکده ورزشی منطقه ۵ در کنار پارک مادر و در نهایت رودخانه چنار راهدار و زمین های گود سیمان است که نیازمند برنامه ریزی های بیشتری است.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط برای هر کدام از این پهنه ها بسته ها و پروژه های سرمایه گذاری تعریف شده اما یکی از اقدامات مثبت در این زمینه آن است که استعلام های مربوط به هر کدام از بسته های سرمایه گذاری از قبل دریافت شده و دیگر نیازی نیست سرمایه گذار برای دریافت استعلام از دستگاه های مختلف که گاه باعث سرخوردگی و فرار او می شود توسط خود سازمان تهیه می شود.
شاهرخیان گفت: از جمله پروژه هایی که هم اکنون به مرحله قرارداد رسیده ۶ پروژه از ده پروژه ای است که با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیون تومان در پهنه ۵۷ هکتاری حسینی الهاشمی تعریف شده و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز اضافه کرد: یکی از اقدامات ما از بدو ورود به این حوزه بررسی اولویت ها و نیازمندیهای شهروندان در این حوزه بود که پس از نظر سنجی از مردم بیشترین پروژه هایی که مردم از شهرداری انتظار اجرایی شدن آن را داشتند شهربازی، پارک آبی و آکواریوم بود و ما نیز به احترام مردم این پروژه ها را در دستور کار قرار دادیم.
وی با اشاره به مشکلات حوزه سرمایه گذاری اظهارداشت: با توجه به این موضوع پس از بررسی های کارشناسی، جلسات مربوطه و گذراندن مراحل فنی و مذاکره با سرمایه گذاران در نهایت با سرمایه گذاران برای اجرای ۶ پروژه در پهنه ۵۷ هکتاری به توافق رسیدیم که از جمله این پروژه ها می توان به مجموعه پارک آبی و آکواریوم با مساحت عرصه ۷ و ۶ دهم هکتار و با حجم سرمایه گذاری تقریبی یک هزار میلیارد تومان، مجموعه چند منظوره فرهنگی ورزشی پارک ۵۷ هکتاری وحدت با مساحت عرصه یک و ۶ دهم هکتار و با حجم سرمایه گذاری تقریبی ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد.
شاهرخیان گفت: مجموعه سالن اجلاس سران و تالارهای پذیرایی وحدت به مساحت یک و هشت دهم هکتار و با حجم سرمایه گذاری تقریبی ۱۷۰ میلیارد تومان، مجموعه رستوران های ایرانی- اسلامی و پردیس سینمایی پارک به مساحت۲ هکتار و با حجم سرمایه گذاری تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان و مجموعه اقامتی و گردشگری شامل هتل و سوئین بهمساحت ۴ و نیم هکتار و با حجم سرمایه گذاری تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان از جمله ۶ پروژه ای هستند که درپهنه ۵۷  هکتاری  حسنی الهاشی با سرمایه گذاران به توافق رسیدیم.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز اظهار کرد: اما هفتمین کلان پروژه سرمایه گذارای که در مرحله نهایی قرار داد  پروژه شهربازی بزرگ شیراز است که قرار است با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار در دل پارک کوهستانی ۵۸۰ هکتاری دراک اجرا شود و با بسته شدن قرارداد نهایی این پروژه ها وارد مرحله اجرایی می شوند. این حجم سرمایه گذاری که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است برابر با بودجه یک سال شهرداری شیراز است و در طول تاریخ سازمان سرمایه گذاری بی سابقه بوده است.
وی اظهار کرد: افزون بر این پروژه ها امسال پروژه های دیگری نیز به مرحله فراخوان رسید که از آن میان میتوان به پروژه های مسکونی تجاری صلح ۱ و ۲ و زمرد اشاره کرد که ارزش هر کدام چند میلیارد تومان است.
شاهرخیان تصریح کرد: یکی از ویژگیهای واگذاری این پروژه ها، واگذاری برخی از آن ها به صندوق های کشوری از جمله صندوق بسیجیان بود که با توجه به آن که این صندوق ها دارای سهامداران هستند که باید پاسخگوی آنها باشند به دنبال پروژه هایی هستند که بازگشت سرمایه آن ها تضمین شود و در کنار آن از توان بهتری نیز برای اجرای پروژه ها برخور دارند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز گفت: همچنین با صندوق شستا نیز برای اجرای مراکز اقامتی و تفریحی در حال مذاکره ایم و در کنار آن با صنایع الکترونیک نیز با توجه به زمین های مناسبی که در اختیار دارد در حال مذکره هستیم تا با یک توافق سه جانبه میان شهرداری، صنایع الکترونیک و سرمایه گذار شاهد اجرای پروژه های خوبی در آن منطقه باشیم.
وی اضافه کرد: اما علاوه بر پروژه های سرمایه گذاری فوق ما یک سری پروژه موضوعی نیز داریم که از جمله آن ها می توان به سیستم دیتا سنتر و فیبر نوری، پروژه های پسماند مانند تولید انرژی از زباله، بازیافت نخاله های ساختمانی و یا پروژه های دوربین های نظارت تصویری اشاره کرد که برای خود سرمایه گذارانی خاص دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات