ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید/ راه‌اندازی ۲۲ واحد جدید حرارتی در سال ۹۸

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید/ راه‌اندازی ۲۲ واحد جدید حرارتی در سال ۹۸

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۰ هزار و ۵۰۹ مگاوات رسیده است که در این بین واحدهای سیکل ترکیبی با ۲۵ هزار و ۸۳ مگاوات، بیشترین ظرفیت (۳۱.۲ درصد) نصب شده نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
هم اکنون ۲۹.۹ درصد نیروگاه‌های کشور مربوط به واحدهای گازی است که حدود ۲۴ هزار و ۷۷ مگاوات از ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های ایران مربوط به این بخش است. واحدهای بخار نیروگاهی نیز ۱۹.۷ درصد ظرفیت منصوبه این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند و با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاواتی خود در میان سه بخشی قرار گرفته که بیشترین ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را دارند.
در حال حاضر ظرفیت واحدهای برق‌آبی نیز به ۱۱ هزار و ۹۳۸ مگاوات رسیده است و سهم ۱۴.۸ درصدی را در بین کل ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور در اختیار دارند.
همچنین ظرفیت فعلی واحدهای تولید پراکنده (شامل ۲۴۵ MW خودتامین) به یک هزار و ۴۱۷ مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های اتمی نیز به یک هزار و ۲۰ مگاوات رسیده است که از این حیث واحدهای یاد شده هر کدام حدود ۱.۵ درصد از کل ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
در حاضر حاضر آخرین ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور هم به حدود ۷۰۶ مگاوات و ظرفیت واحدهای دیزلی نیز به حدود ۴۳۹ مگاوات رسیده است.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۹۸ راه‌اندازی ۲۲ واحد نیروگاه جدید با ظرفیت سه هزار و ۹۳۳ مگاوات و ارتقای توان تولید و ارتقای نیروگاه‌ها به میزان ۴۶۱ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات