سدهای مروک و ایوشان به خوبی سیلاب را مدیریت کردند

سدهای مروک و ایوشان به خوبی سیلاب را مدیریت کردند

سدهای مروک و ایوشان به خوبی سیلاب را مدیریت کردند

به  گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان رضا میرزایی مدیر عامل  این شرکت  در اولین جلسه کمیته در آمد  اظهار کرد: شایعات زیادی در خصوص عامل بروز سیلاب  کشکان مطرح شدکه عامل سیلاب را  بازشدن دریچه های سد مروک و در مرحله دوم ایوشان عنوان کرده بودند که همگی کذب محض می باشند .

سیلاب در ۲۵ استان کشور رخ داد و بارش قوی در فروردین ماه امسال داشتیم . ابتدای امسال ۱۱۴۳ میلیمتر بارندگی داشتیم که معادل حجم ۳۲/۲میلیارد مترمکعب سیلاب بود .در جریان سیلاب اخیر مدیریت آب سدمروک باعث نجات شهرستان دورود از سیلاب بالادست شد .
رضا میرزایی بیان داشت: در خصوص   سیلاب رودخانه کشکان اگر سد داشتیم این سیلاب بوجود نمی آمد و  سد ایوشان یک سد کوچک است و جوابگوی این حجم از سیلاب نبوده است .
رودخانه های زیادی از بالادست به سمت رودخانه کشکان سرازیر شده است که دبی رودخانه را افزایش دادند . در خصوص سیلاب شهر خرم آباد اقدامات  قبل ، حین و بعد از سیلاب انجام شدو ۶۰ دستگاه  تجهیزات در اختیار مدیریت بحران استان برای رودخانه های خرم آباد و پلدختر قرارداده شد .
ایشان در ادامه رویکرد وزیر محترم نیرو را تاکید بر سد سازی عنوان کرد و افزود: هر شهرستانی  در استان که ظرفیت سد سازی را داشته باشد مطالعه و اجرا خواهد شد  .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات