بازدید استاندار از اولین مرکز کنترل و نظارت بر برداشت آب از...

بازدید استاندار از اولین مرکز کنترل و نظارت بر برداشت آب از...

مهندس رزم حسینی، استاندار، از مرکز پیشرفته کنترل برداشت آب چاه های کشاورزی که برای اولین بار در کشور توسط شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برای چاه های این استان عملیاتی می شود بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این بازدید که چند تن از معاونان استاندار و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز حضور داشتند مهندس رزم حسینی در جریان و نحوه کنترل هوشمند برداشت آب از چاه های کشاورزی قرار گرفت.

محمد علائی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خصوص نحوه کنترل برداشت آب گفت: به منظور نظارت دقیق بر چاه‌های استان می‌توانیم از راه دور میزان مصرف کنتورها را قرائت کرده و در صورت لزوم فرمان قطع مصرف را صادر کنیم، همچنین با این روش حجم مصرفی از راه دور مشخص شده و مدیریت بهره برداری ارتقا پیدا می کند.

وی با اشاره به این که هدف این کار مدیریت آنلاین بهره برداری از منابع آب در بخش شرب و کشاورزی و صنعت است، افزود: اجرای زیر ساخت‌ها از سال قبل آغاز شده و بروز رسانی کنتورها و مودم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

علائی ادامه داد: سال گذشته کنتورهای ۲۸۰۰ حلقه چاه کشاورزی را بروز رسانی کردیم و در حال حاضر حدود ۸۰۰ حلقه چاه را بارگذاری کردیم که به صورت آنلاین تحت کنترل است و تا پایان سال جاری کلیه چاه ها کشاورزی استان که مجهز به کنتور هوشمند هستند بارگذاری شده و میزان برداشت آب از این چاه ‎‎ ها به صورت روزانه پایش خواهد شد؛ در حال حاضر ۹۶ درصد چاه های کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات