آخرین اخبار جمالی نژاد از نوسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل

آخرین اخبار جمالی نژاد از نوسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده آخرین اخبار در خصوص نوسازی و بازسازی خانه‌های مناطق سیل‌زده و وضعیت روستاهای آسیب دیده و کمیته های استانی کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهدی جمالی نژاد که پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت در حاشیه جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در وزارت کشور، گفت: کمیته های متناظر استانی نوسازی واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده تشکیل شده و کارها با سرعت پیش می رود .

وی گفت: متناظر قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده کل کشور، قرارگاه های استانی فعال و کمیته های نوسازی و بازسازی درون این قرارگاه ها تشکیل شده است. جلسات این قرارگاه ها به صورت فعال در استان هایی که در سیل خسارت بیشتری دیده اند برگزار و مسائل پی گیری می شود .

معاون عمرانی و توسعه امور روستایی و شهری وزیر کشور اظهار داشت: این کمیته ها مصوبات خوبی داشته و عملیات اجرایی این مصوبات اجرایی و تسریع شده است .

جمالی نژاد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران حدود ۲ هزار و ۳۱۴ مورد کمک بلاعوض به میزان بیش از پنج میلیارد تومان برای واحد‌های تعمیراتی پرداخت کرده است .

معاون وزیر کشور بیان کرد: حدود ۲۶۰ مورد واحد مسکونی در استان مازندران تا کنون آوار برداری و حدود ۲۳۵ مورد نیز پی کنی و ۴۵ مورد بتون ریزی و وارد فاز اجرایی شده اند، کارهای مقدماتی تکمیل شده و ۲۰ واحد هم به نصب اسکلت های فلزی رسیده اند .

وی با بیان این که ۶ هزار و ۸۴۳ واحد مسکونی خسارت دیده برای دریافت تسهیلات در استان مازندران شناسایی شده اند افزود: در این استان حدود ۶ هزار و ۸۶ مورد تسهیلات بلاعوض به میزان ۱۸ میلیارد تومان به یکهزار و ۴۵ متقاضی پرداخت شده است و ۲ هزار و ۲۸۶ متقاضی نیز برای دریافت تسهیلات تعمیرات به بانک های عامل معرفی شده اند و ۷۵ متقاضی هم برای دریافت تسهیلات احداثی معرفی شده اند .

معاون وزیر کشور گفت: اقدامات اجرایی بازسازی و تعمیرات پل بالا رستم شهرستان قایم شهر به طول ۶۰ متر که تخریب شده بود ظرف یک ماه توسط راه و شهرسازی انجام شده است .

وی افزود: راه های مسدود شده ۵۰۳ روستا بازگشایی و عملیات لجن برداری حدود ۱۰ میلیون و ۱۲۵هزار متر مکعب انجام شده است. حجم عملیات رانش ترمیم شده نیز حدود ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب انجام شده است .

جمالی نژاد گفت: در استان مازندران و گلستان اقدامات اجرایی سریع شروع شد و به سرعت پیش می رود. در استان لرستان نیز علمیات نوسازی و بازسازی اخیرا آغاز شده است .

معاون وزیر کشور افزود: در استان گلستان شناسایی منازل واقع در حریم در بستر رودخانه ها و مسیل ها در حال انجام است؛ اما اکنون ایمن سازی اولویت ماست تا کمترین جا به جایی ها در روستاها انجام شود؛ چون کار سختی است .

وی با بیان اینکه کار جابه‌جایی روستاها بسیار مشکل است، گفت: امروز این موضوع در جلسه مطرح شد. در خصوص ارزیابی امکان سکونت و جا به جایی روستاهایی که در معرض رانش و لغزش هستند نیز گفت‌وگو شد .

معاون وزیر کشور عنوان کرد: خوشبختانه پروانه ساختمان هم در روستاها و شهرها رایگان شد و با بخشنامه ای ارسال شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ساخت بسیاری از ساختمان ها در مناطق یاد شده رایگان است. همچنین قرارشد خدمت رسانی دستگاههایی چون نظام مهندسی و بیمه تامین اجتماعی رایگان باشد .

جمالی نژاد در خصوص تسهیل در عقد قراردادهای تسهیلات بانکی از سوی مدیران شعب بانکها خصوصا در استان های سیلزده، گفت: قرارشد جلسه ای داشته باشیم تا بتوانیم تسریع عملیات اجرایی را با تمهیدات این بانک ها انجام دهیم .

وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم در استانها با سرعت در حال پیشروی است، گفت: شروع عملیات ساختمان های تعمیری و احداثی در استان لرستان و پیگیری تهیه نصب چندین پل فلزی در مناطق مختلف این استان آغاز شده است. به طور مثال هشت پل فلزی روی رودخانه کشکان نصب شد .

وی اضافه کرد: اراضی جایگزین برای منازل تخریب شده بخصوص در شهر معمولان هم در دستور کار است و تهیه طرح تفکیکی آن آماده شده است .

معاون وزیر کشور با اشاره به جریان داشتن عملیات تعیین حریم و بستر برای رودخانه کشکان، گفت: در برخی از مناطق باید ابتدا حریم و بستر مشخص شود و پس از آن اقدامات عمرانی صورت گیرد .

وی با اشاره رفع برخی مشکلات در مسیر خرم آباد و پلدختر، گفت: شستشوی شهرها و امکانات شهری هم یکی ازکارها بوده که انجام شده است. در حال حاضر جابجایی ۱۱ روستا در منطقه رودبار کوهدشت را پیگیری می کنیم که کار مشکلی است .

جمالی نژاد بیان داشت: ترمیم راه های روستایی و اتصال ارتباط ۸۰۰ روستا در این مدت عملیاتی شده و همچنین تجمیع لوازم خانگی اهدایی استانهای معین و بنیاد برکت برای توزیع میان ساکنان این منطقه انجام شده است .

وی گفت: پرداخت کمک های بلاعوض برای هزینه اجاره در مناطق شهری و روستایی انجام شده است و خوشبختانه استانها و دستگاههای مختلف استانی علاوه بر برنامه ریزی و هماهنگی، کار اجرایی را نیز آغاز کردند .

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: امیدواریم با زمانبندی که رئیس جمهوری اعلام کردند بتوانیم عملیات ترمیم ساختمان ها را ظرف ۲-۳ ماه آینده و در قسمت نوسازی هم ۹۰ درصد کارها را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات