سامانه شفاف سازی شهرداری اراک با عنوان "عیان" طراحی شد

سامانه شفاف سازی شهرداری اراک با عنوان "عیان" طراحی شد

یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک ، با حضور رییس و اعضای شورا ، مهندس محمد کریم شفیعی شهردار اراک ، مدیراداره حقوقی شهرداری، با محوریت بررسی نامه های واصله و ارایه گزارش شهردار تشکیل جلسه داد.

دکتر فلک افلاکی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا ، بر همه روزه داران و مسلمانان اظهار داشت: امیدوارهستم همگی توفیق بندگی و عبادت خالصانه در این ماه عزیز را داشته باشیم همچنین در هفته ای که در آن به سر می بریم در تقویم ملی ما ایرانیان روزی است که مصادف با لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت ا... میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ هجری شمسی می باشد و در بیست و پنجم اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان فارسی و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است. تقارن این دو نامگذاری در یک روز یادآور نقش و اهمیت فردوسی در زنده نگه داشتن زبان فارسی است و دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها ، این بانوی بزرگ تمام ثروت خود را در راه ترویج اسلام ، صادقانه در اختیار همسرش (حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله ) قرار داد، است.

در ادامه محمد کریم شفیعی شهردار اراک در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به طراحی سامانه شفاف سازی عیان شهرداری بیان کرد: با توجه به این که شورای شهر تاکید داشت برای اعتماد سازی اجتماعی یک سامانه ایجاد و تمامی اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد ، لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات، سامانه شفاف سازی عیان طراحی شد .

وی موارد قابل بارگذاری در این سامانه را شامل تمامی اطلاعات شهرداری، اعم از طرح جامع طرح تفصیلی، قراردادهای کلان و متوسط، اطلاعات شهرسازی، بودجه، پروژه های عمرانی، مناقصات، مزایده ها، اطلاعات مدیران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران، تغییر کاربری املاک و اراضی، فروش تراکم مازاد، کمیسسیون ها، ماموریت های خارجی، کانکس ها و بازارچه ها، تعرفه های بهای خدمات و عوارض و آیین نامه ها و دستورالعمل ها عنوان کرد.
شهردار اراک با اشاره به اینکه این سامانه تحت وب و قابل دسترسی از طریق گوشی همراه است، افزود: در فاز دوم این سامانه مدنظر است که هر شهروند با کلیک بر روی نقشه ملک خود اطلاعات شهرسازی را دریافت و حتی عوارض شهرداری خود را برآورد کند، همچنین در فاز سوم نیز مدنظر است که امور به صورت کاملا الکترونیکی انجام و پاسخ شهرداری نیز الکترونیکی به شهروندان ارائه شود .
وی مزایای استفاده از این روش را مبارزه با فساد، کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت و تسریع در کار بیان کرد و گفت: نیز با ایجاد سامانه نیاز نیست که بایگانی و آرشیو پرونده ها صورت گیرد و اطلاعات به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد .
شفیعی در ادامه به فعالیت سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و افزود: سامانه ۱۳۷ سامانه ای مربوط به دریافت شکایات مردم است که البته توسعه این سامانه به صورت ویژه دنبال می شود و در حال حاضر شکایات پس از دریافت، کدگذاری شده و به بخش مورد نظر ارجاع می شود، سپس پاسخ ارسال و نتیجه ارزیابی می شود، اما این سامانه می تواند در سامانه عیان نیز بارگذاری شود، همچنین ساعت کار این سامانه از هشت صبح تا ساعت ۲۰ افزایش می یابد .
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: تدوین منشور توسعه فرهنگی شهر اراک در دستور کار کمیسیون قرار دارد .
مرتضی سورانه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک از ابتدای شورای پنجم تا پایان سال ۹۷ بیان کرد: در بازه زمانی مذکور ۶۱ جلسه شامل ۲۰۰ ساعت کار کمیسیون و هزار و ۶۵۰ نفرساعت حضور اعضا برگزار، ۱۹۷ مصوبه تصویب و ۱۱۶ نامه قرائت شده است .
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، در خصوص برنامه های سال ۹۸ گفت: در سال جاری تدوین منشور توسعه فرهنگی شهر اراک جهت ایجاد فرهنگسرا، سرای محله و خانه فرهنگ، ایجاد تالار گفت و گو، تدوین آیین نامه جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در حوزه نشر و چاپ مدنظر است .
سورانه تدوین منشور توسعه اجتماعی شهر اراک، تدوین راهکار حفظ سرمایه های اجتماعی، تدوین طرح جامع ورزش اراک جهت توسعه ورزش همگانی، استفاده کامل از ظرفیت ورزشی شهر، احیا و توسعه فعالیت های ورزشی شهرداری و تنظیم راهبردهای توسعه گردشگری و اراک گردی را از دیگر برنامه های مدنظر کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر اراک در سال ۹۸ بیان کرد .
طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا در این جلسه در خصوص وضعیت آرامستان اراک گفت: در رابطه با آرامستان مسئله مهم این است که ۳۲ هکتار را در کنار آرامستان قبلی گرفتیم که مشکلات قضایی دارد ولی در شورای تامین شهرستان تصویب شد که تا رفع آن مشکلات چند قطعه جدید در این ۳۲ هکتار ایجاد شود.
محمدی در توضیح ایجاد این قطعات جدید بیان کرد: در حال حاضر قطعه ۳۷ نیمه است و قطعه ۳۸ را هم داریم و اگر این قطعه‌سازی جدید انجام نشود مسئله بحرانی به وجود می‌آید و به همین دلیل بود که قرار شد برای جلوگیری از این بحران در همان ۳۲ هکتار چند قطعه را آماده‌سازی کنند.
وی افزود: قرار بود این اتفاق هفته دوم ایام عید اجرایی شود ولی متاسفانه به خاطر مسئله سیل توجهی نشد ولی باید بدانیم که مسئله مهمی است و باید از این فرصت و اجازه قانونی که داده‌شده است استفاده کرد تا به بحران نخوریم.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا خاطرنشان کرد: از شهرداری می‌خواهیم که این مسئله را تعیین تکلیف کنند چون برای ۳۲ هکتار پول دادیم و خریدیم و مشاور هم‌روی آن کار می‌کند تا طرح جامع آرامستان را بدهد.
در ادامه جلسه به نامه واصله پرداخته شدکه برداشت ۳۷۵ میلیون ریال از محل ماده یک وظیفه خدمات اداری ردیف ۱۰۳۱۱ بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری برای ۲۵ نفر از پرسنل رسمی و پیمانی و قرارداد مستقیم جهت ارج نهادن به زحمات پرسنل در ستاد استقبال از بهار، پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۷ ردیف ۲۰۴۱۷۰۲ بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری به مدال آوران رقابت های پاراآسیایی (طلا ۱۵۰ میلیون ریال و نقره ۱۰۰ میلیون ریال) و مساعدت مالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از محل ۲۰۴۱۷۰۲ به ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور نوروز به تصویب اعضای شورای شهر اراک رسید .



:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات