ساماندهی رودخانه ها با انجام مستمر لایروبی امکان پذیر است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: لایروبی به صورت مقطعی کافی نیست، بلکه باید با برنامه ریزی هدفمند و اعتبارات لازم در این زمینه اقدام کرد تا در امر ساماندهی رودخانه ها به نقطه امنی برسیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "احمد علی قربانیان " در بازدید از امور آب فیروزکوه ضمن تشکر از مدیر و پرسنل امور در تحقق اهداف شرکت اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای تهران و زیر مجموعه های آن به صورت حلقه های متصل می بایست در کنار همدیگر با همدلی و تلاش، مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند.

وی همچنین افزود: هر کدام از پرسنل بایستی با صداقت و جدیت وظایف قانونی خود را انجام داده تا خدشه ای به حیثیت شرکت وارد نشود.

قربانیان همچنین ضمن بازدید از ادامه روند لایروبی رودخانه های فیروزکوه تاکید کرد: لایروبی به صورت مقطعی کافی نیست؛ بلکه باید با برنامه ریزی هدفمند و اعتبارات لازم در این زمینه اقدام کرد تا در امر ساماندهی رودخانه ها به نقطه امنی برسیم.

مدیر امور آب فیروزکوه در ادامه این بازدید با بیان اینکه با ادامه لایروبی های اخیر تاکنون حدود ۶ کیلومتر از مسیر رودخانه ها در مجاورت روستاهای آتشان،دهگردان،جلیل آباد و مهاباد لایروبی شده و ظرفیت آبگذری رودخانه افزایش یافته، تصریح کرد: اقدام منسجم امور در جهت بازگشایی بستر و حریم و رفع تصرف از آن در برنامه سال جاری امور قرار داشته که با عنایت مقامات ستادی تحقق خواهد یافت.

عباسی با بیان اینکه عملیات لایروبی و پاکسازی در رفع انسداد همچنان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: امور منابع آب فیروزکوه با تمام ظرفیت خود نسبت به شناسایی و برطرف نمودن نقاط حادثه خیز در مجاری آب های سطحی اقدام می کند تا به هنگام بارش های شدید زمینه عبور ایمن سیلاب را فراهم و از بروز حوادث احتمالی در این ارتباط جلوگیری نماید.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه با اشاره به اینکه مراتب به مراجع زیربط از جمله فرمانداری، اداره راه و بخشداری مرکزی و ارجمند نیز در جهت اصلاح معابر و نقاط حادثه خیز اعلام گردیده و امور آب قاطعانه پیگیر موضوع صیانت از بستر و حریم در گستره حوزه عملکرد می باشد، در پایان گفت: این امور به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران همه توان خود را جهت ایمن سازی جریان آب رودخانه های تحت حوزه عملکرد به کار گرفته است و در این راستا با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات