تحریم بانک صنعت و معدن از سوی آمریکا

تحریم بانک صنعت و معدن از سوی آمریکا

آمریکا بانک صنعت و معدن را تحریم کرد.www.BanaNews.ir

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بانک صنعت و معدن ایران را به دلیل تبادلاتی که به نمایندگی از دو بانک ملت و EIH آلمان (بانک تجاری اروپا- ایران) انجام داده، تحریم کرده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی است که بانک صنعت و معدن به انجام تبادلاتی میان بانک ملت و EIH کمک کرده است تا مشارکت بانک ملت در پرداخت‌های بین‌المللی را پنهان کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این درحالی است که مقامات تهران همواره اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران بی‌تاثیر است. تازه‌ترین اظهار نظر رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه درباره تحریم‌ها نیز همین موضع را تایید می‌کند. مهمانپرست، در نشست خبری روز سه‌شنبه درباره تلاش کنگره آمریکا برای اعمال تحریم یک‌جانبه علیه کشورمان گفت: این مباحث تکراری و بی‌خاصیت است. اینها مسیر غلطی است که بارها آزموده شده و هیچ‌گونه تاثیری در اراده و عزم ملت ما ندارد. اگر این فشارها با این نیت دنبال می‌شود که ملت ما از حقوق خود دست بردارد مطمئن باشند که ملت ما با عزم جدی‌تر مسیر استقلال خود را دنبال خواهد کرد و به هیچ وجه تحت فشارهای سیاسی رفتار دوگانه غرب دست از استقلال و اقتدار کشورمان برنخواهیم داشت.

ایسنا

 

 

    نظرات