نمایشگاه عکس "حمام تاریخی نظافت حکم آباد" در گالری هنرمندان برپا شد

نمایشگاه عکس "حمام تاریخی نظافت حکم آباد" در گالری هنرمندان برپا شد

به گزارش شهریار به نقل از امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، این نمایشگاه که تصاویری از حمام تاریخی «نظافت» حکم آباد تبریز است با حضور محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی، سعید نیکو خصلت، کریم صادق زاده، علی آجودان زاده، فریدون بابایی اقدم، عبدالله تقی زاده اعضای شورا شهر و اساتید عکاسی کریم متقی، میر عباس آل یاسین برپا شد.

این نمایشگاه، نوعی رفتار شناسی مردم منطقه بوده که در قالب ۲۷ تابلو عکس به نمایش درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به عصر تکنولوژی که شیوه های زندگی را تغییر داده گفت: با تغییر سبک زندگی ها و دگرگونی جوامع، نوع مراودات و فرهنگ ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند که بخشی از آنها تاریخ و فرهنگ عامه هر شهر و ملتی است.

محمدپور از این رو برپایی چنین نمایشگاه هایی که رویکرد مردمشناسی دارند را ارزشمند دانست و بر حمایت این قسم از فعالیت ها تاکید کرد.

همچنین سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر نیز به ابعاد تاریخی و فرهنگی این نمایشگاه اشاره کرد و بر ضرورت تدوام بخشیدن به نمایشگاه هایی که بر حفظ فرهنگ و تاریخ این شهر کمک می کنند، تاکید کرد.

رضا عبدل پور متولد ۱۳۷۶ و یکی از عکاسان خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی است که در کارنامه خود کسب دو دوره مقام دوم جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی و انتخاب دو عکس وی به عنوان برگزیده در پنجمین جشنواره فیروزه است و از سال ۹۱ عکاسی خبری را آغاز کرده است.

این نمایشگاه انفرادی نخستین تجربه رضاعبدل پور بوده که در این رویداد فرهنگی توجه به مکان تاریخی و معرفی این محل را با رویکرد شناخت ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه تبریز را مورد توجه قرار داده است.

نمایشگاه عکس مردم شناسی حمام تاریخی نظافت حکم آباد تبریز از شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ۲۷ اریبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ در بلوار استاد شهریار ، مجتمع جواهر، گالری هنرمندان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات