تبلیغات در روابط عمومی (موشن گرافی)

روابط عمومی گاهی با تبلیغ و پروپاگاندا و آگهی های تجارتی اشتباه می شود. این قبیل فعالیت ها ممکن است اجزای روابط عمومی را تشکیل دهند ولی اجزایی نیستند که حاصل جمع آنها مساوی با روابط‌عمومی باشد. بین این امور و فعالیت های روابط عمومی تفاوت فاحش وجود دارد. (کسی که به کار روابط عمومی می پردازد، هدفش تنها شهره ساختن این و آن نیست بلکه هدف او کشف امور مورد علاقه جامعه و ایجاد هماهنگی و اعتماد بین موسسه و جامعه بر مبنای تامین منافع و علاقه های طرفین می باشد.)

۵- موشن گرافی :

به عنوان یک هنر – صنعت، متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها را موشن گرافیک می گویند . به عبارت دیگر وکتورهای تصاویر انیمیشنی را با نرم افزارهای گرافیکی براساس سناریو خاص، متحرک سازی انجام می دهند و سپس صداگذاری توسط گوینده روی موشن گرافیک انجام می شود تا مفاهیم بصورت کامل منتقل شود .

وقتی بخواهید کلیپی بسازید مطمئنا به دوربین، نورپردازی، صدابرداری و بازیگر سپس تدوین ویدئو نیاز دارید . ولی در موشن گرافیک تقریباً فقط تدوین و صدا گذاری دارید و بقیه نقش ها را کامپیوتر ایفا می کند . بنابراین منطقی هست که هزینه آن پایین تر باشد . از طرفی موشن گرافیک بسیار جذابتر می باشد . از کاربردهای موشن گرافیک می توان ساخت تیزر تبلیغاتی، انیمیشن های دوبعدی، معرفی محصول یا خدمات، ایده های تبلیغاتی و برنامه های آموزشی و... را نام برد .

انواع موشن گرافیک: موشن گرافیک، ویدئو موشن، استاپ موشن، اینفو موشن

مزیت های موشن گرافیک:

  1. انتقال مفاهیم به بهترین نحو ممکن .
  2. مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد .
  3. وارد بازاریابی ویدئویی می شوید .
  4. هزینه بسیار کمتر از تیزرهای واقعی با فیلمبرداریست .
  5. در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار به شما کمک می کند .
  6. کیفیت آموزش را بسیار بالا می برد .

انیمیشن بیشتر داستانی است و محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه می کند تا محتوای خود را ارائه می دهد .

موشن گرافیک غالبا تصویر محور است ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است .

انیمیشن غالبه به لایه های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می پردازد. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ می باشد .

در این زمینه نیز روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی موشن گرافی را با موضوع آب مجازی تهیه و پخش نموده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات