اقامتگاه های بوم گردی با هدف احیای ظرفیت بافت‌ تاریخی ارومیه ایجاد می شود

اقامتگاه های بوم گردی با هدف احیای ظرفیت بافت‌ تاریخی ارومیه ایجاد می شود

شهردار ارومیه گفت: طرح بوم گردی شهری با هدف جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در قلب بافت تاریخی شهر اجرا می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت ‌پور با اعلام اینکه امسال به بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه نگاه ویژه می شود، اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده، جداره سازی خیابان امام خمینی(ره)، ساماندهی بازار تاریخی و  آسفالت معابر بافت فرسوده و تاریخی شهری از اولویت ها در سال ۹۸ است.

وی با بیان اینکه جداره سازی خیابان امام خمینی (ره) در حال انجام است، بیان کرد: هر شهروندی که منازل قدیمی و تاریخی  در این محدوده دارد می تواند با هدف رونق گردشگری جهت  ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و چایخانه سنتی با همکاری میراث فرهنگی از تسهیلات شهرداری چون پروانه ساخت رایگان بهرمند شود .

شهردار ارومیه با اشاره به طرح بوم گردی اظهار کرد: طرح بوم گردی با هدف احیاء و بازسازی منازل قدیمی و تاریخی در جهت رونق گردشگری شهری اجرا می‌شود  که در راستای اجرای آن شهرداری تسهیلات چون پروانه ساخت رایگان  برای صاحبان منازلی که بافت تاریخی و قدیمی دارند ارائه می‌کند تا این منازل تجهیز شوند و در قالب خانه‌های بوم گردی مورد استفاده مسافران و گردشگران علاقمند قرار گیرد.

وی بر این درخواست شهروندان مبنی بر ایجاد چایخانه های سنتی در این محدوده بیان کرد:  با هماهنگی لازم بر ایجاد چایخانه های  سنتی در محدوده خیابان امام خمینی (ره) با هدف ایجاد رفاه شهروندی همت می شود .

شهردار ارومیه با بیان اینکه حضور گردشگران در ارومیه باعث ایجاد رونق گردشگری می‌شود خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق افق ارومیه ۲۰۲۰ به عنوان شهر گردشگری و بین‌الملل، این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران و گردشگران علاقمند در این مکان‌ها مستقر شوند و شاهد رونق گردشگری در شهر باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات