همت موسسات خیریه فعال در حوزه «کودکان کار» در شهر کرمان تحسین برانگیز است

شهردار کرمان:

همت موسسات خیریه فعال در حوزه «کودکان کار» در شهر کرمان مثال زدنی و تحسین برانگیز است

شهردار کرمان گفت: موضوع کودکان کار یکی از دغدغه های این روزهای شهروندان کرمانی است که علاوه بر تبعات بسیار منفی اجتماعی، سیمای عمومی شهر کرمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سید مهران عالم زاده در حاشیه بازدید از مراکز خیریه نگهداری کودکان کار و زنان بد سرپرست به کرمان آنلاین گفت: یکی از مطالبات اصلی و به حق شهروندان از اینجانب و مجموعه شهرداری کرمان حل موضوع کودکان کار و خیابانی است و این در حالی است که رفع این مشکل به هیچ عنوان در توان شهرداری کرمان «به تنهایی» نیست و  همه دستگاه های دخیل در این زمینه بایستی تحت مدیریت استانداری کرمان برای حل این مشکل تلاش کنند .

شهردار کرمان افزود:: آنچه در باب نقش شهرداری در مجموعه قوانین و آئین نامه های مرتبط با معضل کودکان کار و خیابانی آمده محدود به تامین فضای نگهداری از کودکان مذکور و برخی پشتیبانی هاست که تا این لحظه شهرداری کرمان در حد بضاعت خود در این زمینه انجام وظیفه نموده است .

عالم زاده تصریح کرد: تا کنون فضای فیزیکی دو مرکز مرتبط توسط شهرداری کرمان تامین و تجهیز شده و به‌زودی فضای دیگری نیز تحت نظارت اداره محترم بهزیستی به یکی از موسسات تخصصی و  فعال در زمینه کودکان کار واگذار خواهد شد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: علاوه بر این آمادگی داریم با اخذ مجوزهای لازم از شورای محترم شهر،  نسبت به تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت مراکز نگهداری و مهارت آموزی کودکان کار اقدام کنیم.

وی با بیان این که «کودکان کار در شهر کرمان عمدتا غیرکرمانی و بیشتر از اتباع بیگانه هستند و این موضوع مشکلات زیادی را برای شهر کرمان ایجاد کرده است» گفت: آنچه حقیقتا مایه امیدواری است، حضور پررنگ و دلگرم کننده موسسات خیریه و مراکز غیردولتی نگهداری کودکان کار است .

شهردار کرمان ادامه داد: همت این موسسات مثال زدنی و تحسین برانگیز است و لازم است همه ادارات و نهادهای عمومی مرتبط در این زمینه به یاری این موسسات مردمی بشتابند.

وی اظهار داشت: از معاونت های خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری خواسته ام زمینه های کمک به این موسسات را مورد بررسی دقیق قرار داده و گزارشی در این زمینه ارایه نمایند.

عالم زاده گفت : شهرداری کرمان با تمام توان و بضاعت خود در زمینه حل معضل کودکان کار و خیابانی با سایر مجموعه های دولتی و مردمی همراهی خواهد نمود.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید bazdidazkodakankar.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات