برداشتن سرعت گیرها عاملی مهم در امدادرسانی سریع تر آتش نشانان

برداشتن سرعت گیرها عاملی مهم در امدادرسانی سریع تر آتش نشانان

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خبرداد: برداشتن سرعت گیرهای سطح شهر عامل مهمی در رفع مشکل خودروهای آتش نشانی در امدادرسانی در حوادث و آتش سوزی ها است.
وی با اعلام اینکه در زمان ماموریت های آتش نشانی ثانیه ها سرنوشت ساز می باشند، اظهار داشت: در سرعت عمل یک خودروی آتش نشانی و امدادی در زمان بروز حادثه در محله ها و یا حتی هسته مرکزی شهر که جان یک شهروند و یا اموال شهروندان در آن به خطر افتاده است، وجود این موانع و سرعت گیرها می تواند آتش نشانان را در ارایه خدمات و امدارسانی به شهروندان با مشکل مواجه سازد.
آقازیارتی با اشاره به اینکه خودروهای آتش نشانی به علت داشتن مخزن آب تا ۶۰۰۰ لیتر در داخل آنها دارای وزن سنگینی می باشند، در ادامه تصریح کرد: نصب این سرعت گیرها ضمن آسیب به جلوبندی خودروها، از نظر فنی ضربه های شدید به اَکسل خودرو و سیستم تعلیق آنها وارد می نماید.
وی وجود سرعت گیرها را برای خودروهایی که در حال خدمت رسانی عمومی هستند یک معضل برشمرد و افزود: شکستگی شدید در قسمت شاسی خودرو از دیگر مشکلاتی است که در زمان بروز حادثه به علت سرعت عمل خودروهای آتش نشانی در امدارسانی به همشهریان برای آنها به وجود می آید که همین امر هزینه گزاف بر روی دست سازمان آتش نشانی قرار می دهد.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اشراف مهندس شفیعی شهردار اراک به معضلات شهری، برداشتن این سرعت گیرها از جمله اقدامات بسیار خوب ایشان در سطح شهر بوده که کمک شایانی در امدادرسانی خودروهای آتش نشانی در زمان بروز حادثه نموده که جا دارد از این اقدام شایسته تقدیر گردد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات