انسداد ۷۴ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته

مدیر منابع آب ملایر گفت: در سال گذشته تعداد ۷۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان پر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد مظفری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر گفت: تعهد ما در سال گذشته انسداد ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز بود که ۷۴ حلقه چاه پر و مسدود شد.

مدیر منابع آب ملایر ادامه داد: تعهد امسال ما برای انسداد چاه های غیرمجاز هنوز مشخص نشده است که پیش بینی ما این است تعهد ملایر برای انسداد این چاه ها ۸۰حلقه باشد.

مظفری با اشاره به وجود یکهزار و ۱۰۰ حقله چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در این شهرستان گفت: تاکنون ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است و ۵۰۰ حلقه نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: ۱۶۰ حلقه چاه نیز در دست اقدام است که مجوز صنعتی بگیرند.

مدیر منابع آب ملایر با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر اظهار داشت: چاه های مجاور رودخانه های این شهرستان افزایش آب خوبی داشتند، اما چاه هایی که در محدوده دشت ها بودند، میزان ورودی آب آنها قابل توجه نبود.

وی ادامه داد: ورودی آب به سد کلان هفت هزار و ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه است که خروجی سد نیز به همین میزان است.

مدیر امور منابع آب ملایر میزان بارندگی های این شهرستان را حدود ۶۰۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: میانگین بارش های سالانه ملایر ۳۱۰ میلی متر است.

مظفری ادامه داد: با توجه به بارش های زمستان و بهار امسال، میزان بارش ها در این شهرستان نسبت به میانگین بلندمدت ۹۲ درصد افزایش یافت.

در پایان این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر بیان داشت: باید در همه بخش‌های شرب، صنعتی و کشاورزی مصرف آب مدیریت شود.

وی افزود: آب‌های زیرزمینی به خاطر بارش‌های اخیر به‌ویژه در چاه‌هایی که در اطراف رودخانه‌ها بودند روند افزایشی داشته است، ولی باید صرفه‌جویی مناسب را مدنظر داشته باشیم و این منوط به سال‌های کم بارش نباشد.

فارسی در خصوص کسانی که بدون مجوز محصولات پُر آب طلب کِشت می‌کنند بیان داشت: باید جلسات توجیهی برای این افراد گذاشته شود و این محصولات در شهرستان کم شود تا سهمیه شهرستان رعایت گردد و در آینده با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم.

وی به سیل اخیر در شهرستان اشاره و بیان داشت: از هم‌اکنون باید در مسیرهای رودخانه اجازه برداشت‌های غیراصولی داده نشود و اخطارهای لازم نیز به روستاهایی که در مسیر رودخانه‌ها هستند داده شود تا ساخت‌وسازها در کنار رودخانه‌های فصلی صورت نپذیرد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات