اولین نشست مشترک فصلی مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرائی...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، اولین نشست مشترک فصلی مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاههای اجرایی در سال ۹۸ با حضور دکتر مرادی، معاون استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار گردید.

در این نشست ابتدا، بلوری، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، ضمن عرض خوش آمد به حاضرین جلسه، عناوین نشست را بیان نمود.

بلوری در ادامه ابراز امیداری کرد که با افزایش هم افزائی و بخشی نگری ،مسائل پیش رو در حوزه بانوان حل و فصل گردد.

سپس دیدگاه های مشاورین و مسئولین امور بانوان در حوزه های آموزشی و مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی،  بهداشتی و تندرستی – کسب و کار و رونق تولید، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مطرح گردید.

مشاورین دستگاه های اجرائی به بیان تجربیات خود در رابطه با توانمند سازی بانوان شاغل، ارتقاء سطح مدیریتی بانوان، تشکیل کارگروه های مدیریت مصرف بانوان،  افزایش سواد سلامت و تغییر سبک زندگی پرداختند.

در این نشست مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرائی استان نقطه نظرات خود را در زمینه های افزایش مشارکت خیریه های استان، حقوق مدنی بانوان، تحکیم پایه های اعتقادی فرزندان، کنترل استرس و تقویت حمایت های اجتماعی از خانواده هایی که آسیب دیده اند مطرح نمودند و لزوم وجود مشاوره های روانشناسی برای بانوان و تقویت حلقه های اتصال بین بخشی مثل دهیاریها و شوراها و کار آفرینی پایدار را از مبانی تحکیم خانواده ها و توسعه پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی ضروری دانستند.

در ادامه دکتر مرادی، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، در بیانات خود، بانوان را دارای نگاه توسعه ای معرفی نمود و گفت: بانوان پیشرو در توسعه هستند و اگر بخواهیم جامعه ای سعادتمند باشد و با مشکلات مواجه نگردد باید سرمایه گذاری مناسبی در توسعه اجتماعی و فرهنگی بانوان صورت گیرد.

مرادی اظهار داشت: حضور فکری بانوان خلاق، موجب رشد استان و کشور می شود و مشارکت زنان در توسعه هم وظیفه و هم حق آنهاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، برنامه محور بودن دستگاه های اجرائی و مسئله شناسی در حوزه مسئولیت آنها را لازمه توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و گفت: بیان مشکل، رافع آن نیست بلکه موجب یاس و ناامیدی میگردد لیکن باید برای امید بخشی و تقویت سرمایه اجتماعی، راهکارها را هم مشخص نمود و گام به گام با تدوین برنامه عملیاتی و با استفاده از منابع انسانی و مالی، در خصوص رفع مسئله جهت گیری نمائیم.

وی گفت :رویکرد جدید مدیریت عالی استان ،تحقق آمایش سرزمین در توزیع منابع و حل مسائل توسط دستگاههای اجرایی است و چابک سازی دستگاه های اجرایی در حل مسئله با بهره گیری از منابع لازم است.

مرادی به استفاده مطلوب از منابع تاکید نمود و گفت : توانمندی سازی اقشار مختلف بانوان در دستور کار قرار دارد تا آسیب های اجتماعی با هدایت منابع و امکانات مرتفع گردند.

معاون استاندار به رویکرد جدید متعادل کردن  نقش همسری ، مادری وخدمت  در نظام اجتماعی بانوان اشاره نمود و گفت :قبول نقش مادری و همسری به منزله  نفی نقش های مدیریتی و اجتماعی بانوان نیست.

وی ارائه آموزش های تخصصی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را ، لازمه  ارتقاء بانوان به سطوح مدیریتی بیان نمود و اظهار داشت :آموزش جامعه دختران و دانش آموزان نیز در دستور کار است.

سپس به مشارکتی کردن سلامت به ویژه سلامت روان تاکید نمود و به وجود کمیته اندیشه ورز در طرح ستاد صیانت از خانواده در استانداری اشاره نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات