برگزاری نخستین دوره آموزشی حمل ‌هوایی ایمن کالاهای خطرناک در کشور‌

برگزاری نخستین دوره آموزشی حمل ‌هوایی ایمن کالاهای خطرناک در کشور‌

www.BanaNews.irمدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری دوره آموزشی حمل و نقل هوایی ایمن کالاهای خطرناک به مدت پنج روز به منظور ارتقاء ایمنی در این بخش خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ‌مسعود جلیلی ‌ضمن اعلام این مطلب، اظهارداشت: ‌این دوره توسط یکی از اساتید اعزامی سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) با حضور چند تن از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری همچنین سایر شرکت‌های هواپیمایی با هدف ارتقاء ایمنی حمل و نقل کالاهای خطرناک، در سازمان به مدت پنج روز برگزار شد.

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در گذشته دوره آموزشی حمل و نقل هوایی ایمن کالاهای خطرناک به صورت اعزام کارشناسان به خارج از کشور و یا توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شد اما این دوره بنا به درخواست سازمان هواپیمایی کشوری و بنابر ضرورت آموزش مستمر کارشناسان سازمان، همچنین در راستای تحقق نظرات، قانون‌مداری و مطابقت با دستورالعمل های ایکائو در تهران برگزار شد.

‌جلیلی آشنایی با مفاهیم کلی دوره، شناسایی، تفکیک و بسته‌بندی کالاهای مذکور، نحوه بارگیری و جابه‌جایی بار، دستورالعمل‌های اضطراری برای پرسنل شرکتی و کروی پروازی، نحوه تشخیص بارهای صدمه دیده به لحاظ اهمیت موضوع، تفکیک بارها به لحاظ نوع هواپیما (مسافری و باری)، را از جمله مباحث مطروحه در این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی یادآر شد: ‌میزان و حجم کالاهای خطرناک از لحاظ نوع آسیب، اشتعال‌زایی، سمی بودن، تشعشات رادیو اکتیو، حالت انفجاری، خورندگی یا اسیدی و مضر برای موجودات زنده و یا آسیب رساندن به هواپیما باید شناسایی و محدودیت یا ممنوعیت بر روی بار درج شود که در صورت پذیرش جابه‌جایی و یا احتمالاً در اثر بروز حوادث غیر مترقبه، افراد ذیربط از نحوه برخورد یا مقابله با خطرات یا حوادث پیش آمده مطلع باشند.

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ابراز رضایت استاد مدعو ایکائو از سطح فراگیری شرکت‌کنندگان دوره آموزشی مذکور اظهارامیدواری کرد اینگونه دوره ها در سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران تداوم یابد.

 

 

    نظرات