موافقت با پیشنهاد شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

موافقت با پیشنهاد شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

کمال مرادی، دبیر کل مجمع کلانشهرها، با اعلام خبر موافقت با پیشنهاد شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ اظهار کرد: " مقرر شد اموال غیرمنقول از جمله اراضی، املاک، تاسیسات شهری، تابلوها، دکل‌ها و نظایر آن‌ها که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند مشمول عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشند و شوراهای اسلامی شهر نیز حق وضع عوارض بر این اموال را داشته باشند.
محمد رضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص تغییرات صورت‌گرفته در لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: مقرر شد عوارضی که بر دارایی‌های غیرمنقول وضع می‌شود، از معافیت‌ها خارج شود.
موضوع لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نشست سه‌شنبه هفته گذشته صحن علنی مجلس بررسی و پس از تصویب کلیات برای بررسی بیشتر در قالب دو‌شوری به کمیسیون ارجاع و در جلسه روز یکشنبه بررسی شد.
در نشستی بندهای این لایحه که به حوزه شوراها مربوط می‌شد با حضور رئیس شورای شهر تهران، شهردار تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها بررسی و مصوب شد.
براساس یکی از مصوبات این جلسه قرار شد در مواد ۹ و ۲۷ که نرخ مالیات بر ارزش افزوده را مشخص می‌کند، کلمه عوارض در کنار مالیات قرار گیرد و به آن اضافه شود.
همچنین براساس یکی دیگر از مصوبات مقرر شد عوارضی که بر دارایی‌های غیرمنقول وضع می‌شود، از معافیت‌ها خارج شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات