سیاست‌های انقباضی در بخش مسکن ادامه دارد

سیاست‌های انقباضی در بخش مسکن ادامه دارد

www.BanaNews.irنایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: سیاست‌های انقباضی در بخش مسکن ادامه دارد، ولی چنانچه بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را از سر بگیرد، رکود بخش مسکن از بین می‌رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که آیا بخش مسکن هنوز در رکود است و برای خروج این بخش از رکود چه باید کرد افزود:پراخت تسهیلات توسط بانک مرکزی می تواند راهکار خوبی برای از بین رفتن رکود بخش مسکن باشد اما می بینید که سیاست‌های انقباضی در بخش مسکن همچنان ادامه دارد بنابراین ،چنانچه بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را از سر بگیرد، رکود بخش مسکن از بین می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش دو میلیون تومانی وام خرید ۱۸ میلیونی مسکن می تواند بر رشد قیمت مسکن تاثیرگذار باشد گفت:مطمئنا رشد دو میلیون تومانی مسکن تاثیری بر بالا بردن قدرت خرید مسکن نخواهد داشت چرا که وام ۲۰ میلیونی هم کفاف خرید مسکن در شهرهای بزرگ را نمی دهد.

بیگدلی ادامه داد: ‌دولت می تواند با سیاست‌های حمایتی به بخش خصوصی قدرت دهد تا علاوه بر رونق عرضه مسکن و ساخت و ساز، قیمت ها تعادل کافی داشته باشد.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان خاطر نشان کرد: مطمئنا با رونق ساخت و ساز بیش از صدها فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد بنابراین با حمایت دولت از بخش خصوصی هم می توان اشتغالزایی در کشور را رونق داد و هم عرضه مسکن را در جهت متعادل کردن قیمتها افزایش داد.

    نظرات