افزایش ۷ برابری اعتبارات مقاوم سازی مدارس

افزایش ۷ برابری اعتبارات مقاوم سازی مدارس

www.BanaNews.irوزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی سال ۹۰ در بخش مقاوم سازی هفت برابر سال گذشته است، گفت: به همین دلیل سال جهاد اقتصادی، سال طلایی در امر مدرسه سازی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، حمیدرضا حاجی بابایی افزود: اعتبار عمرانی بخش مقاوم سازی در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با اعتباراتی که در اختیار استان‌ها قرار گرفته و کمک خیرین مدرسه ساز امسال حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال در امر مدرسه سازی سرمایه گذاری می شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه در سال جاری عملیات اجرایی ۲۱۶ استخر شنا آغاز خواهد شد، افزود: همچنین چهار هزار سالن ورزشی که از سال قبل آغاز شده امسال نیز با احداث دو هزار سالن ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار نمازخانه و کتابخانه نیز در کنار همه مدارس که حدود چهار میلیون متر مربع مدرسه سازی در سال جاری خواهد بود احداث می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال ۹۰ سال نهضت بزرگ در امر تجهیز مدارس خواهد بود که امسال ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در این زمینه هزینه خواهد شد که در سال گذشته این رقم ۵/۱۲ درصد اعتبارات عمرانی بود.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، حاجی بابایی گفت: هوشمند سازی مدارس از دیگر برنامه های سال ۹۰ است که با شدت در حال پیگیری بوده و همه استان ها رقابت سنگینی در این زمینه خواهند داشت.

    نظرات