احمدزاده کرمانی رییس سازمان میراث فرهنگی شد

احمدزاده کرمانی رییس سازمان میراث فرهنگی شد

www.BanaNews.irبنانیوز- رییس‌جمهور طی حکمی روح‌الله احمدزاده کرمانی را به سمت «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد. روح‌الله احمد‌زاده کرمانی پیش از این استاندار فارس بود. وی متولد سال ۵۷ است، به همین دلیل او را جوانترین استاندار کشور می‌نامیدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، متن کامل حکم محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای روح‌الله احمد‌زاده کرمانی

نظر به تعهد، شناخت و تجارب ارزشمند، جنابعالی را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌نمایم.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از موضوعات مهمی است که شناسایی، شناساندن و بهره‌گیری هر چه بیشتر از آنها می‌تواند دستاوردهای گسترده و متنوعی را برای کشور به همراه آورد. توجه فراگیر به ذخایر عظیم فرهنگی – تاریخی و میراث گرانبهای مادی و معنوی موجب خودباوری، شکوفایی و بسیج توانمندی‌های ملی برای نیل به قله‌های رفیع پیشرفت و افتخار خواهد بود. این امر در کنار مزایای فراوان گردشگری از جمله تحکیم وحدت ملی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، بر اهمیت استراتژیک گردشگری تاکید می‌کند. صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران که شهره آفاق جهانی است از مصادیق مهم میراث مادی و معنوی و از جاذبه‌های مهم گردشگری و از همین رو شایسته برنامه‌ریزی و تدبیر جدی برای احیا و گسترش است. انتظار می‌رود ضمن استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان، اساتید، هنرمندان گرامی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه‌های یاد شده، شاهد تداوم تلاش‌های موثر چند سال اخیر و ارتقای آن در آینده باشیم. موفقیت شما را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه خداوند بزرگ مسالت می‌کنم.

سوابق معاون جدید رییس‌جمهور

روح‌الله احمد‌زاده کرمانی پیش از این استاندار فارس، مشاور وزیر و عضو شورای معاونین وزارت کشور، رییس مرکز مطالعات تحقیقات و آموزش وزارت کشور، نماینده وزیر کشور در هیات امنای دانشگاه علوم انتظامی، رییس کمیته راهبردی آموزش و رییس شورای پژوهشی وزارت کشور، دبیر هیات امنا و رییس دانشکده خبر، مدیرکل پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) از جمله سوابق اجرایی وی است. همچنین وی سابقه مسوولیت در مجامع، شوراها و کمیسیون‌های تخصصی مختلف را دارد که از آن جمله می‌توان به شورای پژوهشی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، هیات امنا دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن شیراز، هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و شورای مشورتی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور دارای مدرک دکترای تخصصی(PHD) در مدیریت رسانه و عضو هیات علمی دانشگاه با درجه استادیاری است.

    نظرات