شهردار بیرجند/ درخواست حمایت همه جانبه استانداری و سایر دستگاهها برای پیشبرد امور شهر

شهردار بیرجند/ درخواست حمایت همه جانبه استانداری و سایر دستگاهها برای پیشبرد امور شهر

شهردار بیرجند گفت: درخواست حمایت همه جانبه استانداری و سایر دستگاهها را برای پیشبرد امور شهر بیرجند خواستاریم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمد علی جاوید در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش داریم با فکر باز و برنامه ریزی اساسی در طی مدت ۴ سال خدمت در این شهر، شهر بیرجند را متحول کنیم.

وی خواستار بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی از پروژه های در دست اقدام شهرداری و انعکاس نظرات ایشان برای پیشبرد بهتر امور شد.

به گفته شهردار بیرجند در سال گذشته ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند محقق و افزایش ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اتمام پروژه هایی مانند چهارشنبه بازار جدید، طرح فرزان و پل موسی بن جعفر (ع) و فاز یک پارک خطی نشاط اضافه کرد: پروژه های بزرگی مانند پارک جنگلی، ادامه پارک خطی نشاط، پارک خطی مهرشهر، میدان اجتماعات و باغ ملی ایرانی، میدان عبادی، میدان فرودگاه و پیاده راه جمهوری از جمله پروژه های در دست اقدام شهرداری می باشند.

شهردار بیرجند افزود: در خصوص انجام پروژه های در دست اقدام و همچنین دریافت بدهی های شهرداری از ادارات دولتی، حمایت و کمک نیاز داریم تا بتوانیم با دریافت بدهی ها از ادارات، علاوه بر پرداخت حق و حقوق نیروها، پروژه های در دست اقدام را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مخارج شهرداری ها زیاد است و باید برای دریافت منابع خود تلاش کنیم اضافه کرد: راه اندازی مجموعه مهرشهر توسط راه و شهرسازی اقدام خوبی بود اما در حال حاضر به یکی از مشکلات شهرداری مبدل شده چرا که تمام شهروندان این منطقه برای حل مشکلات خود به شهرداری مراجعه می نمایند و این محدوده از شهر نیاز به زیرساخت های شهری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اذعان داشت: شهرداری از بدنه های اصلی وزارت کشور و استانداری می باشد که باید به دور از برنامه های حاشیه ای با تعامل یکدیگر در به نتیجه رساندن امور تلاش کنیم.

سید کمال الدین میر جعفریان با اشاره به رعایت توازن خدمات در شهر اضافه کرد: شهرداری ها باید به دنبال ایده های عملیاتی برای استفاده عموم شهروندان باشند و با رسیدن به درآمدهای پایدار، زیرساخت هایی را برای نسل های آینده هدف گذاری نموده و با دید واقع بینانه، علمی و عملیاتی کارها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بیرجند، حمایت استانداری خراسان جنوبی را به همراه خواهد داشت خاطر نشان کرد: شناختن ظرفیت های شهر و برنامه ریزی اصولی می تواند کمک موثری در روند انجام پروژه های شهری داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات