خسارت تندباد به شبکه برق اهواز

خسارت تندباد به شبکه برق اهواز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن کریمی" با بیان اینکه این تندباد موجب سقوط و شکستن تعداد ۳۲ اصله پایه برق در مناطقی از شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد، افزود: در اثر این حادثه که در ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه ۳۰ اردیبهشت ماه به‌وقوع پیوست تعداد ۳۲ اصله پایه در خطوط شهری و روستایی شکسته و یا سقوط کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: همچنین در این تندباد یک دستگاه ترانسفورماتور در روستای "دب‌حردان" از توابع شهرستان اهواز سقوط کرد.
وی در ادامه افزود: سرعت این تندباد لحظه‌ای که بالغ‌بر ۶۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد، موجب بروز حوادثی روی شبکه ناشی از برخورد اشیاء شامل درخت، داربست، بنر و... شد، که قطع فیدر، قطع جمپر، فیوز‌سوزی و سیم بریدگی را به دنبال داشت.
کریمی با اشاره به وقوع ۱۵۴ مورد خاموشی ناشی از این حادثه روی شبکه توزیع و فوق توزیع تصریح کرد: در اثر بروز این خاموشی‌ها در مجموع ۱۳۹۷ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده ناشی از تندباد گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز، همچنین از احداث افزون‌بر ۲.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف پس از رفع بحران و مشخص شدن خطوط آسیب دیده خبر داد و گفت: مجموع خسارت وارد شده به این شرکت بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات