پراکندگی مراکز تصمیم‌گیری برای حمل و نقل ریلی از مشکلات این صنعت

پراکندگی مراکز تصمیم‌گیری برای حمل و نقل ریلی از مشکلات این صنعت

www.BanaNews.irعبدالعلی صاحب محمدی - معاون وزیر راه و ترابری- هدف از برگزاری این نشست را بهره گیری از تجربیات ارزشمند و پیشنهادها و راهکارهای مدیران پیشین راه آهن در جهت هم‌افزایی عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) صاحب محمدی پراکندگی مراکز تصمیم گیری برای صنعت حمل و نقل ریلی، سرمایه گذاری های بدون توجیه اقتصادی و پرداختن به مسائل دور از دسترس را از مهمترین چالشهای فراروی صنعت حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

در ادامه مدیران عامل پیشین راه آهن ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی، به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی صنعت حمل و نقل ریلی پرداختند.

تشکیل یک مجمع از متخصصین و مسئولین راه آهن بزای تصمیم گیری در مورد مسائل ریلی، توجه بیشتر به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در راه آهن و کمک به توسعه صنایع و قطعات ریلی ساخت داخل از مهمترین پیشنهادهای مدیران پیشین راه آهن بود.

جدا کردن بخش حاکمیتی از راه آهن و بردن آن به وزارتخانه، تدوین استراتژی و خط مشی برای ارتقا توان راه آهن برای ارائه خدمات بهتر به هموطنان، استفاده از شرکتهای داخلی برای ساخت پروژه قطار سریع السیر تهران- مشهد با توجه به توان متخصصان کشور و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و رفع گلوگاهها در شبکه ریلی کشور از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسما، راه آهن ایران از بدو تاسیس تا کنون ۴۲ رئیس کل و مدیرعامل داشته است که ۱۰ نفر از آنان در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی مشغول خدمت بوده اند و نشست امروز با حضور آقایان محمد یعقوب علیزاده، ابوالحسن خاموشی، صادق افشار، فرزند شهید دادمان، محمد رحمتی، محمد سعیدنژاد، حسن زیاری و عبدالعلی صاحب محمدی برگزار شد.

 

 

    نظرات