پروژه پارک گردشگری با بیش از ۱۰نوع کاربری اجرا می شود

پروژه پارک گردشگری با بیش از ۱۰نوع کاربری اجرا می شود

اجرای پارک گردشگری در شهر کرمان با رویکردی تاریخی، طبیعی و فرهنگی

پارک گردشگری شهر کرمان با رویکردی تاریخی، طبیعی و فرهنگی و با بیش از۱۰ نوع کاربری درآینده ای نزدیک اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، جلسه هم اندیشی در خصوص پارک گردشگری با حضور شهردار، اعضای کارگروه معماری و شهرسازی، جمعی از مدیران شهرداری و مشاور طرح پارک گردشگری برگزار و گزارشی از چگونگی پیشرفت این طرح از سوی مشاور ارایه شد.

شهردار کرمان، هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی پیرامون پروژه‌ی پارک گردشگری شهر کرمان، تبادل نظر در مورد چگونگی اجرای این طرح و رفع موانع پیش رو ذکر کرد و گفت: نیاز است در ابتدای امر در مورد حقوق مالکانه و اقدامات در دستور کار در پروژه پارک گردشگری و پروژه های دیگر، مرجع حقوقی مشخص و تعیین شود.

سید مهران عالم زاده افزود: در مورد اولویت قراردادن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و مصوبات میراث فرهنگی در اجرای پروژه ها، باید به زودی تکلیف را مشخص کرد تا بتوانیم به لحاظ حقوقی اظهار نظر و اقدام کنیم.

وی پروژه پارک گردشگری را مهم برشمرد و گفت: در هر صورت رعایت حقوق مالکانه مردم برای شهرداری اولویت دارد ودر مورد بافت مسکونی اطراف پروژه‌ها از جمله پروژه گردشگری قلعه دختر و قلعه اردشیر و همچنین پروژه پارک گردشگری باید این موضوع را مدنظر قرار داد.

در ادامه‌ی این جلسه مرتضی ادیب مشاور و طراح پروژه پارک گردشگری کرمان از انجام مطالعات پیرامون این پروژه خبر داد و گفت: در طراحی این پروژه سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیطی در نظر گرفته شده است.

وی توجه به عناصر تاریخی و افزودن ارزش های محیطی را در این طرح مهم برشمرد و افزود: در طراحی پارک گردشگری، بیش از ۱۰ نوع کاربری از جمله ورزشی، تفریحی، هنری، آموزشی، کودک و سرگرمی، طبیعت و کشاورزی، تجاری، اقامتی و گردشگری، بازگشت به فرهنگ، فرهنگی و نمایشی دیده شده است.

مشاور و طراح پروژه پارک گردشگری با اشاره به بهره گیری از مطالعات قبلی پروژه های مشابه و نظر سنجی از مردم کرمان خاطرنشان کرد: در طراحی این پروژه، امکانات و ظرفیت های  شهر کرمان را شناسایی و پیشنهادات و انتظارات مردم را در مورد اجرای پارکها در شهر کرمان رصد کردیم.

ادیب ارتباط پروژه پارک گردشگری را با آثار ارزشمند تاریخی در محدوده پردیسان قائم از ویژگی های منحصر به فرد این طرح دانست و تاکید کرد: سایت گردشگری نمی تواند از محدوده‌های اطراف جدا در نظر گرفته شود بنابراین عناصر فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این طرح با هم دیده شده اند و پیوستگی طبیعی بین عناصر وجود دارد.

وی مرکز صنایع دستی، پارک آبی سرپوشیده، باغ گیاه شناسی، سالن کنسرت، آمفی تئاتر روباز، رستوران، کافه بازار، اقامتگاه بومی، کاروانسراها، افلاک نما و رصد خانه را از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پارک ذکر کرد و گفت: در نوع کاربری ها از مردم و کارشناسان نظر خواهی شده است.

لازم به ذکر است پروژه پارک گردشکری قرار است درآینده ای نزدیک جنب پردیسان قائم اجرا شود. در این پارک بیش از ۱۰ نوع کاربری دیده شده و در حال حاضر با تکمیل مطالعات، برنامه راهبردی و اقدامات پروژه توسط مشاور طرح در حال تکمیل است.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalseparkgadeshari.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات