نقشه راه شهرداری کرمان با همکاری دانشگاه باهنر در حال تدوین است

نقشه راه شهرداری کرمان با همکاری دانشگاه باهنر در حال تدوین است

شهردار کرمان گفت: نقشه راه شهرداری کرمان با همکاری دانشگاه باهنر در حال تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده ضمن عرض تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت شب‌های قدر در نشست عمومی شورای اسلامی شهر گفت: ما یک برنامه برای شهر و یک برنامه برای شهرداری داریم که برنامه شهر در قالب طرح تفضیلی و جامع پیش برده می شود.

وی افزود: از ابتدای ورود من به شهرداری دنبال بازنگری طرح جامع شهر کرمان با رویکرد جدید بودم که این مساله را با معاون وزیر راه و شهر سازی و اداره کل راه و شهرسازی پیش برده و با برگزاری جلسات متعدد در حال رسیدن به نتیجه بودیم که با عوض شدن وزیر راه و شهرسازی و در پی آن معاون وی، سیاست های جدیدی در پی گرفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه گفته می شود ایشان طرح های جامع به شکل جدید را قبول ندارند و یک ساز و کارهای دیگری دارند که این مساله باعث ناتمام ماندن پیگیری‌های یک ساله ما را دارد.

شهردار کرمان تصریح کرد: همچنین متاسفانه در خصوص طرح جامع و طرح تفضیلی از زمانی که بازنگری شروع شده تا زمانی که ابلاغ گردیده، آنقدر فاصله افتاده است که دوباره باید روی آن کار شود.

عالم‌زاده در خصوص برنامه های شهرداری هم گفت: قاعده این است که شهردای در قالب طرح جامع و طرح تفضیلی و البته اقدامات دیگر چون طرح های جامع عمدتا به مسائل شهرسازی می پردازد در حالی که طرح  شهری باید به گونه ای باشد که به همه‌ی ابعاد توسعه‌ی یک شهر در آن دیده شود و این ضعف طرح جامع است، برای خود برنامه ریزی کند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در این خصوص ما کاری که با دانشگاه باهنر شروع کردیم و امیدواریم که تا پایان سال به اتمام برسد، تدوین برنامه‌ی پنج ساله‌ی شهرداری کرمان است که می‌تواند سیاست‌های کلی که در حوزه‌ی شهری و شهرسازی شهردای باید وجود داشته باشد را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌ی پنج ساله شهرداری در این دوره‌ی شهرداری شروع شده است؛ گفت: به هر حال شهرداری کرمان در سنوات گذشته اصلا برنامه راه و نقشه راه نداشته است و این کار شاید تفاوت من با سایر شهرداران گذشته است که حتما آنها هم در حوزه‌های دیگر توانایی مضاعفی نسبت به من داشتند.

شهردار کرمان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری این برنامه تدوین شده و دو سال آینده شورا و شهرداری با یک برنامه مدون کار را پیش ببرند.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات