دکل ها را در املاک شخصیِ شرکت‌ها اجرا کنند

شهردار کرمان:

دکل ها را در املاک شخصیِ شرکت‌ها  اجرا کنند

شهردار کرمان گفت: ما مخالف نصب دکل در پارک ها، زمین ها و فضاهای شهری هستیم و پیشنهادمان این است که دکل‌ها را در زمین‌های شخصی این شرکت‌ها که مجوز شهرداری را دارند، نصب کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) در خصوص تعیین تکلیف نصب دکل های شرکت‌های خدمات‌رسان گفت: در نشستی که در این خصوص با حضور وزیر ارتباطات برگزار شده بود و من به دلیل سفر حضور نداشتم، وزیر به شهرداری کرمان در خصوص نصب دکل‌های مخابراتی اولتیماتوم داده بود که من هم اعلام کردم وی حق دادن اولتیماتوم به شهرداری کرمان را ندارد.

وی با بیان اینکه هزینه نصب دکل برای ما اصلا مهم نیست، افزود: شهرداری برای هر دکل ۶۰میلیون تومان لحاظ کرده بود که در نشست با استاندار کرمان و با درخواست تخفیفات شرکت‌های مربوط، این میزان را به ۲۰میلیون تومان  کاهش دادیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در استانداری توافق شد دکل ها را به سمت املاک شخصی ببرند که هزینه آن با مالک است ولی مجوز شهرداری لازم است؛ گفت: ما به این شرکت ها اعلام کردیم  شهرداری در فضاهای مربوط به خود این کار را انجام نمی‌دهد چرا که این شائبه به وجود می‌آید که شهرداری چون ذی نفع است و می‌خواهد از این درآمد هم استفاده کند، این کار را انجام داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر پارک‌هایی را می‌بینیم که به عنوان مثال با ۲۰۰۰ متر مساحت یک دکل سی چهل متری نصب و منظر پارک را خراب کرده‌اند؛ تصریح کرد: ما مخالف نصب دکل در پارک ها، زمین ها و فضاهای شهری هستیم و مردم نیز  مخالف نصب دکل در نزدیک خانه هایشان  هستند.

شهردار کرمان افزود: آلایندگی این دکل ها مشخص است هر چند گفته می شود آلایندگی های آنها مجاز است ولی اگر به موقع و به طور مرتب به آنها رسیدگی نشود و بررسی نشوند، ممکن است مشکلاتی به وجود آورند.

وی گفت: پیشنهادمان این است که دکل‌ها در زمین‌های شخصی این شرکت‌ها که مجوز شهرداری را دارند، نصب و به طور مداوم اثرات این دکل ها بررسی شوند.

میرحسینی رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر نیز ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: با توجه به زندگی‌های کنونی، شهروندان به اینترنت نیاز دارند و اگر دکل ها ضرر دارند وظیفه وزارت بهداشت است که رسیدگی کند. نمی‌توان در هیچ نقطه ای دکل را قرار نداد. بهتر است دانشگاه علوم پزشکی روی مضرات نصب دکل ها در محدوده زندگی مردم و اینکه تا چه فاصله‌ای برای مردم مضر هستند؛ تحقیق کند و  بعد از اعلام نتیجه، در این خصوص تصمیم گیری شود.

سید محمد رضا میرحسینی بر اجرای کامل فیبر نوری تاکید کرد.

در ادامه علی اکبر مشرفی عضو شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) نیز گفت: اجرای فیبر نوری، دکل را حذف نمی کند بلکه فقط مصرف آن را کاهش می دهد.

وی افزود: دکل ها در محدوده‌ی زیر خود مشکل ساز نیستند بلکه در فاصله‌ای مشخص مساله ساز می‌شوند.

مشرفی ادامه داد: دکل‌ها معمولا در ارتفاعات نصب می‌شوند و بهتر است آیین نامه ای از ارگان‌های مختلف در خصوص نصب آنها با کمترین احتمال ضرر را داشته باشیم تا مشکل  حل شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه دکل هایی که در بعضی مدارس قرار گرفته اند برای دانش آموزان مضر است و مشکلاتی  ایجاد می کند؛ گفت: این مساله باعث نگرانی والدین است و از آنجا که این دکل ها برای سلامتی مضر هستند؛ باید برای آن چاره ای اندیشید.

زهرا ایرانمنش افزود: درخواست می شود شورای شهر با نصب دکل در مدارس مخالفت کرده و در راستای حفظ سلامت شهروندان و کودکان تلاش کند.

گفتنی است مقرر شد آیین نامه ای در این خصوص وضع شود.

فاطمه نخعی فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات