راه آهن لرستان در ایستگاه کلنگ زنی/ آرزویی که رنگ تحقق می یابد

راه آهن لرستان در ایستگاه کلنگ زنی/ آرزویی که رنگ تحقق می یابد

www.BanaNews.irپس از انتشار دهها گزارش از سوی خبرگزاری مهر و پیگیری مجمع نمایندگان استان و استاندار لرستان، ماده ۳۲ پروژه راه آهن لرستان اخذ و عملیات اجرایی این پروژه پس از سه دهه به زودی آغاز می شود تا نویدی برای اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از مهر، استاندار لرستان صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان از ارجاعی شدن پروژه راه آهن دورد - خرم آباد خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی در استان شروع خواهد شد.

حبیب الله دهمرده درسخنانی با اشاره به اینکه استان لرستان در ابعاد مختلف دارای استعدادها و پتانسیل های فراوانی است، اظهار داشت: باید با اجرای برنامه های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت زمینه شکوفا شدن این استعدادها در استان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حال حاضر کارهای اجرایی مطلوبی در استان لرستان در حال عملیاتی شدن است عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیتهای فراوان در استان لرستان باید مدیران دستگاههای اجرایی بیشتر از گذشته در راستای توسعه استان گام بردارند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برخی از ادارات استان رتبه های مختلفی را درسطح کشور کسب کرده اند، بیان داشت: این موفقیت ها و تلاش ها باید در راستای از بین بردن روحیه یاس و ناامیدی در میان مردم استان مطرح شود.

دهمرده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بعد از ۷۰ سال چرخ های هواپیمای هما در فرودگاه خرم آباد به زمین نشست.

وی بیان داشت: برنامه ریزی هایی در راستای افزایش پرواز فرودگاه خرم آباد در دستور کار است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مسیر حرکت و پیشرفت در استان قابل قبول است، یادآور شد: در حال حاضر کارهای مطلوبی توسط مدیریت اجرایی، نمایندگان و مدیران دستگاههای اجرایی استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

دهمرده تاکید کرد: البته مدیران دستگاههای اجرایی باید بیشتر از گذشته تلاش خود را برای پیشرفت استان به کار بگیرد.

وی همچنین از اجرایی شدن عملیات احداث راه آهن دورود - خرم آباد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که کار اجرایی این پروژه به زودی در استان استارت خواهد خورد.

استاندار لرستان یادآور شد: بالاخره با اجرای طرح راه آهن دورود - خرم آباد به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم لرستان دیگر خبری از وعده های سرخرمن و حکایت های ملال آور در کار نخواهد بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هم اکنون پروژه سد معشوره در حال اجرایی شدن است، بیان داشت: اجرای پروژه سد معشوره بلافاصله پس از دور سوم سفر هیئت دولت به لرستان در دستور کار قرار گرفت.

دهمرده با بیان اینکه برای اجرایی کردن پروژه های عمرانی استان منتظر تخصیص بودجه سال ۹۰ نماندیم و برای اجرای این پروژه ها از بودجه های استانی استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی استان در سفر سوم هیئت دولت اختصاص داده شد ادامه داد: اختصاص این میزان اعتبار بیش از ۲۰ برابر اعتبارات عمرانی سال گذشته بوده است.

استاندار لرستان با اشاره به ارتقا جذب اعتبارات عمرانی استان لرستان در سالجاری نیز بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده در این زمینه رتبه استان از پله ۲۷ ام به پله پنجم در کشور ارتقا یافت.

 

 

    نظرات