کنترل ورودی منازل و محل کار از طریق موبایل و اینترنت توسط محققان کشور

کنترل ورودی منازل و محل کار از طریق موبایل و اینترنت توسط محققان کشور

www.BanaNews.irپژوهشگران کشور با اجرای پروژه ای توانستند آیفون تصویری هوشمندی را طراحی و تولید کنند که قادر به کنترل ورودی های محل مورد نظر و پردازش تصویر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وحید ملکیان - مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: عملکرد این سیستم به گونه ای است که افراد خانواده می توانند از طریق تلفن همراه و یا اینترنت از راه دور رفت و آمد به محل مورد نظر خود را کنترل کنند.

وی به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: این آیفون دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است. در بخش سخت افزاری یک پانل برای در ورودی مجتمع و پانل دیگری برای نمایش و کنترل درها در هر واحد در نظر گرفته شده است.

ملکیان با تاکید بر اینکه این سیستم قابلیت ثبت مراجعات را دارد، خاطرنشان کرد: در طراحی های آیفون هوشمند، دوربینی نصب شد که قادر به تصویر برداری از مراجعه کنندگان به منزل و یا دفاتر اداری است از این رو می توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد.

مجری طرح به نحوه اتصال این سیستم به شبکه اشاره کرد و یاداور شد: این سیستم از طریق Singe board computer و یا یک کامپیوتر معمولی به شبکه ها متصل می شود ضمن آنکه این آیفون از این طریق می تواند اقدام به پردازش تصویر و کنترل سیستم کند.

این محقق با بیان اینکه این سیستم محدودیتی برای افزودن تعداد پانل های متصل به سیستم ندارد، ادامه داد: این امر به دلیل خاصیت آدرس دهی و باس (گذرگاه) مشترک در سخت افزار کنترل کننده باس است.

 

    نظرات