شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف انرژی نهاد برتر شناخته شد

شهرداری اصفهان در مدیریت مصرف انرژی نهاد برتر شناخته شد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته شهرداری اصفهان با مجموعه اقدامات در راستای بهینه کردن مصرف انرژی که منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در این مجموعه شد، نهاد برتر در مدیریت مصرف انرژی شناخته شد.

حسین امیری با بیان اینکه شهرداری اصفهان اسفندماه سال گذشته، به عنوان نهاد برتر مدیریت مصرف انرژی، شناخته شد و توانست رتبه دوم توسعه انرژی های تجدید پذیر را به دست آورد، اظهار کرد: این موفقیت ناشی از انجام اقدامات نرم افزازی و سخت افزاری در مجموعه شهرداری اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک هزار و ۲۰۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان ها دارد، گفت: مصرف سالانه برق شهرداری اصفهان ۹۰ هزار مگاوات است که هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومانی برای این نهاد به دنبال دارد و به همین سبب بزرگترین بخش عمومی در استان اصفهان به لحاظ مصرف انرژی الکتریکی به شمار می رود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه انرژی الکتریکی در اختیار شهرداری صرف روشنایی ۵۰۰ پارک، ۳۳۰ آبنما، ۱۵۰ پروژه نورپردازی، ۲۶۹ ساختمان اداری – خدماتی، ۲۸۰ سیستم آبرسانی به پارک ها و فضای سبز و ۳۰۰ سرویس بهداشتی می شود براساس اولویت های محیط زیستی و کاهش هزینه های جاری با تشکیل کارگروه های تخصصی، کاهش مصرف برق در شهرداری اصفهان محقق شد.

تشکیل کمیته مدیریت مصرف انرژی در شهرداری

وی با بیان اینکه این اقدامات در نهایت منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف شد، اظهار کرد: با ایجاد رقابت برای صرفه جویی در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری، شاهد کاهش هزینه ها در شهرداری بودیم که این روند به کاهش قیمت تمام شده بهای برق هم منجر شد. بر همین اساس مجموع پاداش هایی که در تابستان ۹۷ در قبوض برق برای شهرداری های مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان لحاظ شد، بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود.

امیری از تشکیل کمیته مدیریت مصرف انرژی خبر داد و گفت: براساس مصوبات این کمیته اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی تدوین و اجرایی می شود که در این زمینه برای افزایش راندمان تجهیزات شهرداری هم تصمیماتی اتخاذ شده تا میزان بهره وری افزایش بیشتری داشته باشد.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در مناطق شهر اصفهان

وی گفت: مانیتورینگ تاسیسات شهری، ساخت ساختمان های سبز، تدوین قوانین و اصول آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی در مجموعه شهرداری و امضای تفاهم نامه با سازمان بهینه ‌سازی مصرف کشور برای استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه انرژی از جمله اقدامات بلندمدت شهرداری برای بهینه سازی مصرف انرژی بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطق شهری اصفهان از برنامه های میان مدت شهرداری برای کاهش مصرف برق است، افزود: برای مدیریت مصرف انرژی در شهرداری، بانک اطلاعاتی از همه تجهیزات پرمصرف، انشعابات، اشتراک ها و ممیزی بار انرژی تهیه شده است تا روند مصرف در همه مناطق و سازمان ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در بخش برنامه های کوتاه مدت، شهرداری به تعویض لامپ های پرمصرف که در نورپردازی پارک ها، معابر و ساختمان ها از آن استفاده شده، اقدام کرده است. همچنین آبنماهای شهری اصفهان با لامپ های کم مصرف روشن می شود تا علاوه بر حفظ زیبایی شهر از هدررفت انرژی در این بخش جلوگیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات