روابط عمومی و اکران فیلم مستند

فیلم مستند را می توان به عنوان یک تکنیک فیلمسازی، یک سنت سینمایی و شیوه ای از تقابل با مخاطب که همیشه در حال تحول است و هیچ مرزبندی ندارد تعریف کرد .

از چیزهایی که سبک مستند را از دیگر سبک های سینمایی جدا می کند می توان به نقطه نظر هنری ، نوع بیان پیام ، مطالب اخلاقی و ایدئولوژیک اشاره کرد .

فیلم های مستند با هدف تغییر در جهان شناسی مخاطب ، تغییر دیدگاه و حتی سبک زندگی در مخاطبان ساخته می شود

ایده برای ساخت فیلم مستند نا محدود است به طوریکه شما می توانید در همه ی زمینه ها کار کنید . به طور مثال می توانید در مورد سیاست ، جغرافیای کشورها ، تاریخ ، حیات وحش ، سبک زندگی ، وضعیت معیشتی ، بهران های زیست محیطی ، حیات وحش و هزاران موضوع دیگر که دغدغه ی بشر است می توانید فیلم بسازید .

اصل اول کارگردانی مستند بی طرفی کارگردان نسبت به سوژه است . برای فیلمسلزی مستند باید حقایق را آنگونه که هست به تصویر کشید هر چند این کار بسیار سخت و دشوار است و شاید مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیایید .

به فیلم مستندی می توان فیلم خوبی گفت که بیشترین حقیقت را در خود جا داده است .
حقایق را آنگونه که است به تصویر بکشیم حتی ممکن است اینها با عقاید و ایدئولوژیگ مستند ساز تفاوت داشته باشد لذا در مقابل دیدگاه کلی و چشم انداز کار در فیلمسازی مستند همین است .
یک اصل در مستند سازی بسیار مهم است و آن این است که موفقیت هر فیلم و فیلمسازی را مخاطبان آن مشخص می نمایند .هر چه قدر که فیلم بتواند با مخاطب خود همزاد پنداری و نزدیکی بیشتری داشته باشد آن فیلم موفق تر است .

در زمینه اکران فیلم مستند نیز روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی دو مستند مهم و مرتبط با موضوع آب یعنی "مادرکشی" و "تالان" را در شهر اراک برای عموم اکران کرده است.

مستند «مادرکشی» نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت حکمرانی آب در ایران دارد . این فیلم با رویکردی پژوهشی می‌کوشد ضمن به تصویر کشیدن مظاهر و نتایج بحران آب، علل مختلف بوجود آمدن این بحران در ایران را بررسی می‌کند . سدسازی‌های بی‌رویه، دخالت در اکو سیستم طبیعی، حفر بی‌رویه چاه‌های عمیق، انتقال آب بین حوزه‌های آبریز، از بین رفتن منابع آب زیرزمینی، بهره‌وری پایین و برنامه‌ریزی غلط در کشاورزی، جایگزینی مدیریت متمرکز دولتی به جای مدیریت مردمی و بومی، از مواردیست که در این مستند در تحلیل دلایل بحران آب به آن پرداخته می‌شود .

تالان (به معنای غارت و به تاراج رفتن) حکایت تصویری کردار نامناسب ما با طبیعت مهربان این سرزمین است. دیرهنگام است ولی هنوز وقت هست. عزم جزم برای رسیدن به فریاد زمین و آب‌های زیرزمینی این سرزمین را با دیدن این فیلم آغاز کنیمتالان فیلم مستندی است که بر محور مصاحبه با ذینفعان و بهره برداران از آب های زیرزمینی ساخته شده است و از ۸۰ میلیون نفر ایرانی چه کسی هست که جزو بهره برداران و ذینفعان آب های زیرزمینی نباشد.در این فیلم با مرور قوانین آب از سال های دور تاکنون به بررسی آنچه بر منابع آب های زیرزمینی امان رفته است پرداخته شده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات