اولویت کمیته نامگذاری شهرداری/ اصلاح نام تکراری معابر شهری

اولویت کمیته نامگذاری شهرداری/ اصلاح نام تکراری معابر شهری

دومین جلسه کمیته نامگذاری معابر شهر بیرجند  در سال ۹۸ با حضور اعضای کمیته، در محل دفتر شهردار بیرجند برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به منظور نامگذاری و تغییر نام خیابان ها، ‌میادین، بوستان ها، کوچه‌ها و بن‌بست‌ها در داخل حوزه شهری بیرجند، دومین جلسه کمیته نامگذاری معابر شهر بیرجند در سال ۹۸ با حضور اعضای این کمیته، شهردار بیرجند، معاون خدمات شهری، شهرداران مناطق ، مسئول حوزه شهردار، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه عنوان نمود : بحث نامگذاری معابر شهری در واقع حکم شناسنامه شهرها را داشته و در مدیریت شهری اهمیت بسیار زیادی دارند از این رو نامگذاری خیابانها، معابر و اماکن در تمام دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس محمد علی جاوید با اشار ه به نظرسنجی از شهروندان در نامگذاری ها اظهار داشت: توجه به نظر مردم در نامگذاری ها و در نظر گرفتن فرمت های صحیح مورد توجه در نامگذاری می بایست مدنظر قرار گیرد .

وی افزود: جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان و فرهیختگان به عنوان مهمان دعوت و با نظرات این عزیزان تصمیم جمعی گرفته شود.

شهردار بیرجند اولویت نامگذاری معابر را با خانواده های معظم شهداء انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه در محله هایی که افراد درجه اول خانواده شهید زندگی می کنند، نام های مفاخر و مشاهیر شهر، شخصیت های علمی، ادبی، هنری، سیاسی، فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و یادآور شد:  احترام به حقوق شهروندی، رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل ها از جمله وظایف این کمیته در زمینه نام های انتخابی می باشد.

جاوید در زمینه گردش کار کمیته نامگذاری اذعان داشت: در خواست ها بایستی به صورت مردمی، ارگانی یا سازمانی به این کمیته اعلام شود و علاوه بر آن کمیته نامگذاری نیز خیابان ها، کوچه ها و معابر بدون نام و یا نیازمند اصلاح نام را شناسایی و در دستور کار قرار دهد .

در ادامه این جلسه نامه های پیشنهادی در خصوص نامگذاری  و نامگذاری های تکراری در محلات شهر مورد بررسی قرار گرفت .

لازم به ذکر است، دریافت درخواست های مردمی، اخذ گزارشات محلی، تحقیقات میدانی، تهیه کروکی، تشکیل جلسه، تنظیم مصوبات، هماهنگی های لازم با کمیسیون فرهنگی شورا و اخذ مصوبات نهایی از وظایف این کمیته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات