شکوه یک حضور/ اقدامات گسترده شهرداری تبریز برای برگزاری راهپیمایی باشکوه قدس

شکوه یک حضور/ اقدامات گسترده شهرداری تبریز برای برگزاری راهپیمایی باشکوه قدس

شهریار تبریز: امروز نه جمعه، نه روزه‌بودن، نه گرما و نه تهدیدها و تحریم‌های دشمنان قسم‌خورده، نتوانستند سدی برای رود خروشان مردم تبریز شوند.

تبریزی ها امروز با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد زدند .

امروز تمام تبریز هم‌صدا شد تا به معامله قرن «نه» بگوید. امروز تبریزی‌ها از هشت مسیر به یک نقطه مشترک رسیدند تا بگویند که «به زودی نماز جمعه را در قدس می‌خوانیم»، که بگویند «فلسطین تنها نیست» و «قدس پایتخت همیشگی فلسطین است. »

البته که تمام مردان و زنان ایرانی، برادران و خواهران مردمان فلسطین هستند اما تبریز علاوه‌بر این، خواهرخوانده شهر غزه است. چیزی که شهردار تبریز از آن به عنوان عاملی برای هم‌بستگی و اتحاد بیش‌تر میان دوشهر تبریز و غزه یاد می‌کند.

ایرج شهین‌باهر در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تبریز به خبرنگار شهریار گفت: این خواهرخواندگی در راستای تعاملات و مشترکات تبریز با غزه ایجاد شده که یکی از این تعاملات، از بعد فرهنگی است که برای ما مهم بوده و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

او اضافه کرد که فلسطین و غزه بخشی از خاک اسلام است و تبریز نیز به عنوان پایتخت تشیع جهان اسلام مطرح است که بر این اساس ارتباط نزدیکی بین دو شهر وجود دارد .

شهین‌باهر همچنین شرکت در راهپیمایی روز قدس را موجب انسجام بیشتر مسلمانان دانست. او گفت:  این اتفاق هر سال باید رخ دهد تا ما از تلاش خود برای آزادسازی فلسطین دست برنداریم.

امروز تمام تبریز آماده برگزاری هرچه باشکوه‌تر این راهپیمایی عظیم بود. در نقاط مختلف شهر ایستگاه‌های سیار آتش‌نشانی مستقر بودند، نیروهای خدمات شهری از روزهای گذشته شهر را برای قدم‌هایی که مسیر آزادی را می‌پیمایند تمیز و آماده کرده بودند تا امروز آنچه در دوربین عکاسان ثبت شد، ماندگار باشد.

در کنار این‌ها فضاسازی‌های گسترده‌ای در سطح شهر به ویژه در مسیرهای راهپیمایی انجام شده بود که حتی از فاصله‌های دور می‌شد دریافت که این شهر برای یک حضور تماشایی آماده است.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز فضاسازی‌ها صورت‌گرفته به مناسبت روز جهانی قدس را مناسب ارزیابی کرده و می‌گوید:‌ «با تلاش عوامل شهرداری همچون سال‌های قبل شاهد بسترسازی مناسب برای حضور شهروندان در راهپیمایی بودیم . »

او در حاشیه راهپیمایی امروز به خبرنگار شهریار گفت: «امسال موضوع تلاش دولت آمریکا برای تحقق معامله قرن باعث شده تا شاهد حضور جمعیت بیشتری در راهپیمایی باشیم . »

بابایی اقدم درباره معامله قرن هم گفت: «شاید در ظاهر معامله قرن برای اتمام یک مناقشه ۷۰ ساله باشد اما در باطن آن بخش دیگری از سرزمین فلسطین به اسرائیل ملحق خواهد شد و این با آرمان آزادی قدس و فلسطین منافات دارد . »

در این بین، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم از فضاسازی‌های گسترده‌ شهرداری تبریز ابراز رضایت کرد.

اداره کل  ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز از چند روز گذشته به منظور برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس فضاسازی گسترده در خیابان های اصلی شهر انجام داده بود.

استقرار جایگاه و نصب و راه اندازی سیستم صورتی در مسیر راهپیمایی همچون سال های گذشته از جمله اقداماتی دیگری بود که توسط این اداره کل به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این راهپیمایی انجام شد.

راهپیمایی امروز مردم تبریز به مناسبت روز جهانی قدس، حواشی زیادی داشت که مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت که از مهم‌ترین این حواشی می‌توان به حضور شخصیت‌هایی همچون وزیر صمت یا آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اشاره کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز گفت: از مردم قهرمان و همیشه در صحنه آذربایجان و تبریز به خاطر این حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر می‌کنم .

او ادامه داد: یکی از موارد اهمیت فلسطین این است که در اینجا مسجدالاقصی و قبله اول اسلام قرار دارد و علت بعدی، شروع معراج پیامبر از مسجد الاقصی است .

حسینی بوشهری افزود: فلسطین خاستگاه و جایگاه پیامبرانی مثل حضرت یوسف، موسی و سلیمان است و مورد احترام اسلام، مسیحیت و یهود قرار دارد .

او ابراز داشت: فلسطین حدود ۴۰۰ سال در اختیار مسلمانان بود و وزیر خارجه بریتانیا کاری کرد تا یهودیان به آنجا بروند و عرصه را روز به روز بر مسلمانان فلسطین تنگ کردند .

امام جمعه قم افزود: هرچه جلو آمدیم شاهد بمباران بر سر کودکان، زنان، مدارس و بیمارستان‌ها بودیم و ترس و وحشت سراسر فلسطین را گرفت .

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدعیان حقوق بشر کجا هستند که از فلسطین دفاع کنند. امروز اسرائیل با کارنامه ننگین تهدید کننده امنیت کشورهای اسلامی است .

حسینی بوشهری گفت: اسرائیلی‌ها همواره با حفاری‌ها قصد تخریب مسجد الاقصی که مورد احترام اسلام، یهود و مسیحیت است، را داشته‌اند و گردشگران غربی را با سگ‌هایشان وارد محوطه مسجد الاقصی کرده‌اند .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست و این روز احیای امت اسلامی و روز هشدار به تمام ابر قدرت‌ها است .

امام جمعه تبریز ابراز داشت: ریشه مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مظلومین در اصول و مبانی متعالی اسلام است .

وی گفت: به دنبال پیام تاریخی امام در سال ۵۸ برای اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، مردم بسیج شدند و آرمان رهایی فلسطین را آرمانی همگانی کردند .

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق معامله قرن قرار است دولت جدید فلسطین در نوار غزه تشکیل شود که فلسطین حق ندارد سلاح داشته باشد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد .

وی گفت: در طرح جدید آوارگان فلسطین حق برگشتن ندارند. در شرایط کنونی امید مردم فلسطین جنبش‌های اعتراضی است .

آل هاشم ابراز داشت: با اعلام روز قدس توسط امام (ره)، مردم فلسطین جانی دوباره گرفتند. روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شود .

وی گفت: اهمیت روز قدس در این است که امروز دولت‌های ظالم و ستمگر منطقه تنبیه می‌شوند . امروز امید مردم فلسطین به جنبش های اعتراضی سراسر دنیاست .

آل هاشم اظهار داشت: در سالهای اخیر روز قدس موجب محدود شدن اسرائیل شد اما سکوت و همکاری کشورهای مرتجع عرب موجب پر رویی رژیم صهیونیستی شده است .

در حاشیه راهپیمایی امروز، شماره جدید نشریه تبریزیم که توسط اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز منتشر شده است در اختیار راه‌پیمایان قرار گرفت.

ویژه نامه خردادماه "تبریزیم " در شماره تازه خود موضوع فلسطین را از دیدگاه مقام معظم رهبری، بررسی کرده و نیم نگاهی به پشت پرده های معامله قرن و انتفاضه های فلسطین داشته است .

«تبریزیم» همچنین عملکرد ۱۶ ماهه شهرداری تبریز در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، گردشگری و... را نیز با عنوان «تبریز در مدار توسعه» به صورت مصور در قالب یک اینفوگرافیک برای مطالعه شهروندان ارائه کرده است .

رویدادهای ۱۴ و ۱۵ خرداد از دیگر محورهای شماره جدید نشریه «تبریزیم» به شمار می آید که در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، مطالبی مفصل درباره زندگی حیات بخش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خاطرات دوستان، خویشان و نزدیکان ایشان تهیه و متشر شده است .

در راهپیمایی امروز مردم تبریز، کارکنان شهرداری کلانشهر تبریز حضور گسترده‌ای داشتند.کارکنان شهرداری تبریز پس از تجمع در میدان ساعت به سمت مصلی حضرت امام خمینی(ره) راهپیمایی کردند .

در این راهپیمایی بزرگ، شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، معاونان شهردار، روسای سازمان‌ها و مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز حضور پررنگی داشتند .

علاوه بر مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری تبریز، خانواده‌های آنان نیز در راهپیمایی امروز حضور یافته و بار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند. آنان با شعارهای خود حمایت از حقوق ملت فلسطین، محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و رد معامله قرن را سر دادند.

امروز تبریزی‌ها بار دیگر حماسه آفریدند و فریاد انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را به گوش جهانیان رساندند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات