نقش تشکل های مردمی باید به‎عنوان یک باور برای شرکت‎های آب منطقه...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در مراسم امضای توافق نامه مشارکت با شرکت تعاونی کشاورزی کشاورزان تایباد "محمد علایی"، مدیر عامل این شرکت گفت: نقش تشکل های مردمی باید به‎عنوان یک باور برای شرکت های آب منطقه‌ای باشد.

در این جلسه مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی توسعه بدون برنامه و ناهمخوان با منابع آب را یکی از آفت‌ها و معضلات کنونی در برخی از دشت ها برشمرد و افزود: ندیدن جایگاه مهم و اساسی تشکل ها در برنامه ریزی توسعه ای مناطق می تواند آسیب های جدی در پی داشته باشد.

وی پیوست های اجتماعی هر پروژه را از ملزومات آن برشمرد و گفت: سه عامل اصلی گردش آزاد اطلاعات، راستگویی و پاسخگویی باعث شکل گیری فرایند مدیریت مشارکتی می باشد.

علایی همچنین تشکل های قانونی سطح استان را بدلیل داشتن دانش نظری مطلوب، جدیت و داشتن جایگاه مردمی حائز اهمیت دانست.

در ادامه مهندس میبدی، مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو، مدیریت دولتی صرف را به تنهایی جوابگوی بخش آب ندانست و افزود: تشکل ها باید فعالیت هایی  که قرار است طی توافق نامه با شرکت های آب منطقه‌ای انجام دهند را  ابتدا نوع فعالیت و سپس زمان اجرا و مجری را مشخص و تعیین نمایند؛ وی با اشاره به وجود کشاورزان معتقد و صاحب اندیشه در خراسان این طرح را اجرایی دانست و  گفت: اولین گام در این مسیر اعتماد سازی بین کشاورزان و شرکت های آب منطقه‌ای می باشد .

در ادامه تفاهم نامه همکاری در راستای تصمیم سازی و تصمیم گیری بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و شرکت تعاونی کشاورزی کشاورزان شهرستان تایباد به امضای محمد علایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نمایندگان تشکل کشاورزان شهرستان تایباد رسید

بخشی از مفاد این قرارداد بشرح ذیل می باشد:

-به تعادل رساندن منابع و مصارف آب و جلوگیری از افت سطح آب زیرزمینی و جبران تراز منفی آبخوان

-کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور رسیدگی اولیه به درخواست های بهره برداران مجاز به تشکل

- افزایش بهره وری در خصوص استفاده از آب

-توسعه فضای هم اندیشی و همکاری در جهت الگوی مناسب کشت

- استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در جلوگیری از تخلفات و برداشت های غیر مجاز آب

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات