اردکانیان: مدیران روابط عمومی شرکت‌های آب و برق از طریق فراخوان انتخاب می‌شوند/ پیوستگی فعالیت‌ها نشانگر توسعه یافتگی سازمانی است

اردکانیان: مدیران روابط عمومی شرکت‌های آب و برق از طریق فراخوان انتخاب می‌شوند/ پیوستگی فعالیت‌ها نشانگر توسعه یافتگی سازمانی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه بازدید امروز خود از دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به لحاظ طبیعت ماموریت‌های خود در مقایسه با سایر دستگاه‌ها باید از ایستایی کمتری برخوردار باشد، ادامه داد: اگر درون وزارت نیرو تنها یک دستگاه باشد که به هیچ عنوان حق ندارد حالت ایستایی داشته باشد، مطمئنا این بخش روابط عمومی خواهد بود و نباید به هیچ وجه یک فعالیت روزمره را به شکل مستمر تکرار کند.
وی ادامه داد: بر این اساس بایستی یک تغییر مدل ذهنی در فعالیت روابط عمومی‌های وزارت نیرو اتفاق بیفتد و در این مسئله هیچگونه کپی‌برداری از سایر دستگاه‌ها صورت نگیرد. به همان اندازه که جنس ماموریت‌های وزارت نیرو در مقایسه با سایر دستگاه‌ها منحصر به فرد است و هیچ دستگاهی این چنین در تماس با مردم نبوده و در افزایش امنیت خاطر و آسایش آن‌ها تاثیرگذار نیست، بنابراین این تفاوت‌ها و حالات انحصاری باید در روابط عمومی این مجموعه نیز خود را نشان بدهد.
اردکانیان بر لزوم شکل‌گیری یک واحد کاملا پویا در روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: اگر به این مسئله پی ببریم و سپس آن را بپذیریم طبیعتا نوع فعالیت‌ روابط‌ عمومی نباید با سایر دفاتر و واحدها یکسان باشد و اگر به هر دلیلی رویه یکسانی در دستور کار قرار گرفته بایستی آن را متوقف، تغییر و اصلاح کرد.
وزیر نیرو ادامه داد: روابط عمومی‌های وزارت نیرو بایستی از دستگاهی که بیشتر معرف کارهای انجام شده و مبلّغ کیفیت کارهای انجام شده دستگاه متبوع خود است و باید تبدیل به مجموعه‌ای شود که بیشتر راجع به فعالیت‌های در حال انجام و یا آنچه باید در سازمان اتفاق بیفتد صحبت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر در تمامی استان‌ها ساختار جدیدی طراحی شود تا مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه از طریق فراخوان انتخاب شوند. برای ورود به دوران جدیدی از فعالیت‌ها لازم است تا افراد توانمند این حوزه نیز در این عرصه حضور داشته باشند.
اردکانیان تصریح کرد: درصددیم تا فراخوان‌های فعلی انتخاب مدیران در وزارت نیرو را به یک شیوه‌نامه تبدیل کنیم تا به عنوان یک اقدام مستمر در دستور کار قرار بگیرد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه فعالیت در روابط عمومی شدیدا نیازمند کار تیمی است، ادامه داد: یکی از آفت‌های کار روابط عمومی نداشتن ارتباط زنجیره‌ای میان دفاتر زیرمجموعه این بخش است. پیوستگی و زنجیره‌ای بودن فعالیت‌ها یک سطح بالاتری از توسعه یافتگی سازمانی است و در مقابل جزیزه‌ای عمل کردن به ویژه در روابط‌ عمومی‌ها یک سطح عقب مانده‌تر و توسعه نیافته‌تر در فعالیت‌ها است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات