۱۹۰ روستای استان کرمان به شبکه آبرسانی متصل شد

۱۹۰ روستای استان کرمان به شبکه آبرسانی متصل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی رشیدی" با اشاره به منابع مالی محدود این شرکت در سال جاری اظهار داشت: در همین مدت با تلاش پرسنل و مدیران شهرستانی موفق شدیم آب سالم را به ۱۹۰ روستای استان برسانیم.
وی بیان داشت: برای آبرسانی به این تعداد روستا ۴۲۹ میلیارد ریال هزینه شده و تعداد ۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر در روستاهای مختلف استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.
رشیدی با اشاره به اهمیت آب در رونق زندگی روستاییان اظهار کرد: در این مدت توسط اکیپ‌های عملیاتی ۴۸۳ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه داخلی اجرا شد .
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان تصریح کرد: برای آبرسانی به برخی نقاط روستایی به‌دلیل شرایط خاص، ایجاد مخزن ذخیره آب در برنامه قرار گرفت و ۶ هزار و۸۶۰ مترمکعب مخزن ذخیره‌سازی احداث شد.
وی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا علاوه بر حفر و تجهیز ۱۴حلقه چاه آب، پنج ایستگاه پمپاژ در برخی پروژه‌ها احداث شد .
رشیدی، آبرسانی به ۴۵روستا در سفر وزیر نیرو به استان را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی در این مدت دانست و افزود: در این پروژه‌ها با ۱۵۵میلیارد ریال اعتبار، تعداد ۱۳هزار و۵۰۰ نفر در شهرستان‌های محروم جنوب کرمان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند .
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان همچنین کلنگ‌زنی همزمان هشت مجتمع آبرسانی با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال در جنوب کرمان را دیگر فعالیت مهم آبرسانی شرکت در این مدت عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها با هدف تامین آب ۱۱هزار و ۲۰۰ نفر ساکن در ۵۶ روستا در دست اجراست .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات