پهنه نظارتی ترافیک شهری با نصب دوربین‌های هوشمند افزایش می‌یابد

پهنه نظارتی ترافیک شهری با نصب دوربین‌های هوشمند افزایش می‌یابد

به گزارش شهریار ، اصغر آدی‌بیگ در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز اظهار داشت: تامین و تهیه زیرساخت‌های ترافیکی از عمده وظایف سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز است.

وی افزود: خط کشی، نصب تجهیزات ترافیکی، چراغ‌های فرماندهی، نصب دوربین ها و... از مواردی هستند که می‌توانند در بحث روان‌سازی شریان‌ها و معابر به ما کمک کنند ولی با این وجود اگر اجرای برخی از فرامین راهنمایی و رانندگی چه در بحث رانندگی و چه پیاده محور بودن، اجرایی و عملی نشود، قطعا موفق نمی شویم.

آدی بیگ با تاکید بر اینکه تنها با خط کشی، چراغ و دوربین نمی توان ترافیک را کاهش داد، تصریح کرد: با وجود اینکه تولید خودرو طی سال‌های اخیر افزایش یافته ولی شریان‌های اصلی و عرض معابر افزایش نکرده که بگوییم برای این خودروها گنجایشی باز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ادامه داد: البته افزایش عرض خیابان‌ها نیز موضوعی غیرمنطقی است چرا که علم ترافیک می‌گوید هر اندازه عرض معابر افزایش یابد به همان میزان حجم سفر نیز افزایش پیدا می‌کند.

آدی‌بیگ با اشاره به اینکه باید از تجهیزات به روز و بین‌المللی دنیا سهمی داشته باشیم، گفت: سیاست مدیریت شهری بر اجرای شهر هوشمند است که بر همین اساس مقرر شده ۴۰ دوربین ثبت پلاک، به عنوان رینگ سلامت در اتوبان های تبریز و محدوده طرح lez نصب شود. در حال حاضر تشریفات قانونی این اقدام در حال انجام است تا امسال اجرایی شود.

وی اجرای سیستم نوبت دهی در ادارات را نیز گامی در راستای کاهش بار ترافیکی عنوان کرده و افزود: در نقاطی که کاربری عمومی داریم همیشه با چالش ترافیکی روبرو هستیم. مثلا مقابل یک اداره شاهدیم که ارباب رجوع خودرو خود را دوبله پارک کرده و کسی هم که از این نقطه عبور می‌کند مجبور می‌شود زمان زیادی از وقت خود را در ترافیک صرف کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ادامه داد: در این خصوص مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم و از ادارات خواهش کرده‌ایم حتما در این موضوع سهمی داشته باشند. به طور مثال اداره‌ها می‌توانند برنامه زمانبندی حضور ارباب رجوع را بر اساس زوج و فرد ارائه دهند.

آدی‌بیگ تغییر زمان ملاقات در برخی بیمارستان‌های تبریز را نیز در همین راستا عنوان کرده و گفت:خوشبختانه بیمارستان‌ها در این زمینه همکاری خوبی با سازمان ترافیک داشته‌اند و با تغییر در ساعت ملاقات شاهد کاهش بار ترافیکی در این ساعات بوده ایم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات