مشترکان اداری فارس با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در برق مشمول تخفیف‌ می‌شوند

مشترکان اداری فارس با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در برق مشمول تخفیف‌ می‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی" اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و پیش‌بینی افزایش اوج مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته و از سوی دیگر قرارگرفتن پیک بار در بخش اداری از ساعات ۱۱ تا ۱۵، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف برق در ساختمان‌های اداری نقش موثری در جهت کنترل پیک بار و کاهش خاموشی‌‌های ناشی از کمبود نیرو خواهد داشت.
وی، از نصب بیش از ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند طرح فهام جهت مشترکان اداری دیماندی در سطح استان خبر داد و گفت: این کنتورها قابلیت پایش و کنترل مصارف مشترکان از راه دور و محدود کردن جریان مصرفی را دارد.
خسروی، همچنین یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به تامین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مشترکان اداری و بانک‌ها می‌توانند با تکمیل فرم تفاهمنامه همکاری و کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق درساعات اوج مصرف برق درتابستان ازساعت‌ ۱۱صبح تا ۱۵ بعدازظهر، نسبت به مصرف ۲ ساعت قبل (ساعت ۱۰ و ۱۱)، طبق ضوابط اجرایی شرکت توانیر، از تخفیف‌های مصوب در بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه به برخی از روش‌های ساده، اما موثر برای صرفه‌جویی مصرف برق در ساختمان‌های عمومی و اداری پرداخت و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری و در مواقع غیرضروری، تنظیم درجه حرارت محل کار بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد برای زمان کاری، از جمله این روش‌هاست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات