تلاش حوزه مدیریت شهری برای جلب اعتماد شهروندان/ دستفروشان ساماندهی شوند.

تلاش حوزه مدیریت شهری برای جلب اعتماد شهروندان/ دستفروشان ساماندهی شوند.

در هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت :
تلاش حوزه مدیریت شهری برای جلب اعتماد شهروندان/ دستفروشان ساماندهی شوند.
تلاش حوزه مدیریت شهری برای جلب اعتماد شهروندان/ دستفروشان ساماندهی شوند.
در هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به تلاش حوزه مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به منظور جلب اعتماد شهروندان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار به درگاه الهی با تاکید بر مناسب سازی محیط شهری اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن ایام تابستان و حضور گردشگران در رشت باید اقدامات در راستای بهبود محیط شهری در رشت با سرعت بیشتری انجام شود.
فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه نداشتن شهردار دلیلی بر قصور و کم کاری در ارائه خدمت به شهروندان نیست افزود: خدماتی از جمله آسفالت، برطرف کردن چاله چوله های سطح رشت ، کاشت گل و گیاه و غیره جزو وظایف ذاتی شهرداری است و امیدوارم با اقدام جهادی شاهد برطرف شدن مشکلات در این حوزه ها باشیم.
وی به ارتقای کیفیت محیط شهری اشاره کرد و گفت: وضعیت جداول کنار بلوارها در رشت قابل پذیرش نیست و نیازمند رنگ آمیزی بوده و در برخی از مناطق شهر نیز شاهد وجود فضاهای سبز نامتعارف هستیم .
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با ابراز گلایه از وضعیت برخی از بلوارهای سطح رشت تصریح کرد: مدتهاست که برخی از بلوارها و میادین در سطح رشت شخم زده و به حال خود رها شده است و تا کنون نیز نسبت به کاشت گل و گیاه در آنها اقدام نشده است.
شیرزاد با اشاره به اینکه شهرداری نباید در ارائه خدمت به شهروندان کوتاهی کند افزود: شهرداری موظف است مشکلات شهروندان در حوزه خدمات شهری و غیره را برطرف کند اما متاسفانه در برخی موارد شاهد تعلل هستیم.
وی با بیان اینکه عدم انجام اقدامات در حوزه مدیریت شهری رشت ارتباطی به عدم حضور شهردار ندارد تصریح کرد: همه ما بابت وظایفی که بر عهده داریم مسئوول بوده و باید پاسخگو باشیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به تجمع دستفروشان در مناطق مختلف شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب اشتغال شاهد افزایش دستفروشی در شهر هستیم و معتقدم باید ساماندهی دستفروشان در راستای بهبود محیط شهری در دستور کار قرار بگیرد.
شیرزاد با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در شهرداری رشت و سازمان های تابعه افزود: تکریم ارباب رجوع موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و مدیران مربوطه باید با دقت بیشتر به این مقوله از سرگردانی ارباب رجوع در واحدهای مختلف شهرداری رشت جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه مناسب سازی در سطح رشت و ورودی پارک های شهر به منظور عبور و مرور ویلچر و کالسکه به طور همزمان انجام شود بیان کرد: مناسب سازی به طور همزمان در محدوده های مربوط به شهرداری های مناطق پنجگانه رشت انجام شود.
شیرزاد با اشاره به اینکه عدم اختصاص منابع مالی را بهانه مناسبی برای عدم انجام امور در حوزه مدیریت شهری نمی دانم گفت: به نظر می رسد کم کاری هایی انجام می شود و باید برای رفع مشکلات شهر و شهروندان وقت بیشتری گذاشته تا اعتماد شهروندان را جلب کنیم و با ثبت به موقع مباحث در سامانه ثبت خدمات شهر و پیگیری امور توسط مدیران شهرداری نسبت به رفع نواقص اقدام شود.
شیرزاد با تاکید بر سرعت بخشیدن به امور خدماتی و غیره در شهرداری رشت افزود: انتظار داریم احکام صادر شده مربوط به برخی از مدیران و معاونتهای شهرداری رشت نیز در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند تا شهروندان در زمان مراجعه سرگردان نشوند.
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود ده ماه پیش از این جلسه طی نشستی با جمعی از مدیران شهرداری رشت قرار بود مشخصات مربوط به چاله های موجود در سطح شهر را اعلام کنند اظهار کرد: در بلوار قلی پور به سمت میدان معلم شاهد اجرای آسفالت با موج های فراوان هستیم که معتقدیم به واسطه عجیب و غریب بودن قابلیت ثبت شدن دارد.
بهراد ذاکری با تاکید بر اینکه اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت نیز جزو شهروندان هستند افزود: وضعیت سرعت گیر های سطح رشت بسیار نامناسب است و بسیاری از انها فاقد رنگ های مشخص کننده هستند و این نقصان موجب بروز مشکلات و گلایه هایی شده است.
وی با بیان اینکه همه ما از مشکلات مالی حاکم بر شهرداری رشت مطلع هستیم گفت: نباید تمامی مشکلات موجود را به مباحث مالی ارتباط داد و معتقدم شهرداری رشت دچار روزمرگی شده است.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با اشاره به اینکه متاسفانه عدم حمایت مالی از بخش های تدارکاتی و لجستیکی موجب بروز برخی از نارضایتی ها شده است اظهار کرد: مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد از جمله انتظارات بحق شهروندان است .
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه در حوزه آسفالت رشت نیز نارضایتی های فراوانی مطرح است افزود: در بازدیدی از بوستان کشاورز متوجه شدم که فقدان المانها در آن به وضوح احساس می شود.
عاقل منش با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری رشت در صف اول خدمت هستند بیان کرد: امیدواریم طی چند روز آینده با احراز صلاحیت شهردار رشت مشکلات حوزه مدیریت شهری کاملا برطرف شود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه واگذاری امور به پیمانکاران در شهرداری همواره با مباحثی همراه بوده است اظهار کرد: با راهکارهایی که واحدهای نظارتی و مالی ارائه کردند واگذاری امور به پیمانکاران از طریق سامانه ای مشخص انجام می شود.
حامد بشردانش با بیان بر اینکه آمار چاله چوله های سطح رشت در یک لیست کامل موجود است است گفت: انتظار داریم جلسه ای توجیهی با حضور شهرداران مناطق و واحد مالی برگزار شود و مشکلات پیرامون این مبحث بررسی و برطرف شود.
شهردار منطقه یک رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات مالی شهرداری رشت فراوان است اظهار کرد: شهرداری منطقه یک اعتباری مازاد و بیشتر از دیگر شهرداری های شهر در اختیار ندارد اما تمامی ۲۶ پروژه مربوط به سال ۹۸ این شهرداری استارت خورده و در حال انجام است.
ناصر عطایی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت در بحث آسفالت نیازمند برنامه ریزی اصولی است گفت: باید از ظرفیت پیمانکاران در این باره استفاده شود.
در این جلسه مدیران حوزه خدمات شهری، مدیران حوزه فضای سبز و مسئوولین نواحی پانزده گانه شهرداری رشت نیز به بیان نظرات خود در حوزه های مربوطه پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات