نظام نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب اماکن شهر مشهد به امضا رسید

نظام نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب اماکن شهر مشهد به امضا رسید


نظام نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب اماکن شهر مشهد به امضا رسید

نظام نامه نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات آب و فاضلاب اماکن شهر مشهد بین شرکت آب و فاضلاب مشهد و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان، دکتر کاظمی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: این نظام نامه در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه ۳ جانبه سال ۸۶ بین وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشور تهیه شده است و در این خصوص جلسات متعدد کارشناسی برگزار گردید.
وی ادامه داد؛ بر مبنای انعقاد این نظامنامه، مهندسان دارای صلاحیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان بازرس و مجری (حقیقی و حقوقی) تاسیسات آب و فاضلاب داخلی اماکن فعالیت خواهند نمود.
بر پایه این گزارش در این مراسم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا ضمن بیان محدودیت های موجود در منابع تامین آب شرب مشهد بر ضرورت مدیریت منابع جهت تامین آب طی سال های آتی تاکید و اجرای این نظام نامه را گامی بلند در راستای بهینه سازی مصرف در ساختمان های سطح شهر مشهد عنوان نمود.
در ادامه دکتر مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد با بیان مصوبه شورا در خصوص الزام نصب تجهیزات کاهنده مصرف و سیستم بازچرخانی آب خاکستری از تلاش طرفین جهت تنظیم و عقد این نظام نامه تقدیر کرده و هماهنگی های بین ارگانی را تامین کننده اهداف مدیریت یکپارچه شهری بیان نمود.
مهندس محمدحسین شرکاء رئیس سازمان نیز ضمن بیان ظرفیت های بالای علمی و حرفه ای سازمان و هماهنگی کامل با مجموعه ارگان های استان از سیاست هیئت مدیره هشتم جهت حذف بروکراسی زائد در سازمان و الکترونیکی کردن تمامی فرآیندها خبرداده و اضافه نمود مجموعه سازمان آمادگی کامل دارد تا ضمن اجرایی کردن هرچه سریع تر این نظام نامه و پایش مستمر آن این امر را به عنوان پایلوت جهت اجرا در سطح کشور مطرح نماید.
در این جلسه هدف از امضای این نظام نامه پیاده سازی طرح نظارت جامع بر تاسیسات آب و فاضلاب کلیه ساختمان ها - اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان شامل موارد الزامی و غیر الزامی و همچنین مباحث مرتبط با صنعت آب و فاضلاب - اجرای استاندارد شبکه آب و فاضلاب داخلی اماکن، اجرای کلیه دستور العمل ها و رویه های ابلاغ شده از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در خصوص مصرف بهینه آب - ایجاد نظام منسجم نظارت و بازرسی بر نصب انشعاب آب و فاضلاب و در خصوص مصرف بهینه آب بر اساس دستور العمل ها و رویه های ابلاغ شده از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب مشهد و مباحث مقررات ملی ساختمان - بازرسی و کنترل کیفیت فاصلاب ورودی به شبکه جمع آوری برای اماکن با فاضلاب غیرخانگی - ایجاد ساز و کارهای لازم جهت جداسازی آب خاکستری از فاضلاب ساختمان های گروه « د »  و تدوین ضوابط استفاده از لوازم کاهنده و تاکید بر استفاده از نصب آنها با رویکرد تشویق و اجبار عنوان گردید. همچنین مقرر شد بازرسان بر اجرای سیستم جداسازی آب باران، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، سیستم تامین فشار داخلی آب، سیستم بازچرخانی آب خاکستری، سیستم پیش تصفیه فاضلاب و انجام پیش بی های لازم انشعاب آبفا در ساختمان های شهری نظارت داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات