خانه‌های چوبی در پرند واگذار نمی‌شوند/ صنعتی‌سازی مسکن رونق می‌گیرد

خانه‌های چوبی در پرند واگذار نمی‌شوند/ صنعتی‌سازی مسکن رونق می‌گیرد

www.bananews.irمعاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه خانه‌های چوبی در پرند تا رفع معایب واگذار نمی‌شوند، گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برای ساخت خانه‌های چوبی در قالب مسکن مهر، مجوز صادر نمی‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمحمود فاطمی‌عقدا در گفتگو با مهر در مورد ساخت خانه‌های چوبی در پرند گفت: سازندگان این خانه‌ها، اجازه ادامه ساخت ندارند و کسی به آنها مجوز ساخت خانه‌های نامقاوم و خارج از استاندارد را نمی‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان افزود: این خانه‌ها تا رفع کامل معایب واگذار نمی‌شوند و اگر واگذاری هم صورت گرفته باشد، از آن اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه این مرکز، برای خانه‌های چوبی در قالب مسکن مهر تائیدیه صادر نکرده است، افزود: ساخت این خانه‌ها به هر صورتی غیرمجاز است و تاکنون هم مجوز برای ساخت آنها صادر نشده است.

صنعتی‌سازی روستایی، اولویت کاری امسال

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص صنعتی‌سازی روستایی گفت: این موضوع از اولویت‌های کاری امسال است و هنوز این طرح شروع نشده است.

وی افزود: فعلا طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده و پس از آن به صورت پایلوت اجرا می‌شوند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در مورد ظرفیت صنعتی‌سازی در روستاها اظهار داشت: واحدهای تولیدی در هر استان می‌توانند نیازهای استان را پوشش دهند و مردم هم باید برای ساخت خانه، مصالح مورد نیاز را به جای خشت و گل از این واحدهای تولیدی تهیه کنند تا خانه‌هایی مقاوم داشته باشند.

 

 

    نظرات