صرفه‌جویی سالانه ۱۶۲۰گیگاوات ساعت انرژی با لامپ‌های کم‌مصرف

صرفه‌جویی سالانه ۱۶۲۰گیگاوات ساعت انرژی با لامپ‌های کم‌مصرف

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران از صرفه جویی سالانه ۱۶۲۰ گیگاوات ساعت مصرف انرژی در کشور با توزیع لامپ‌های کم‌مصرف خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید مهذب‌ترابی اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۸ بیش از ۱۰۸ میلیون شعله لامپ کم‌مصرف یارانه‌ای بین مشترکان برق کشور توزیع شده است.

مدیرعامل سابا با اشاره به این‌که در طول سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵ حدود ۱۵ میلیون شعله لامپ کم مصرف توسط شرکت توانیر و برخی شرکت های منطقه ای توزیع شد، تصریح کرد: این اقدام به کاهش ۲۵۰ مگاواتی مصرف توان و نیز صرفه جویی مصرف انرژی به میزان ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت منجر شد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۸۸ نیز با اجرای گسترده طرح توزیع لامپ های کم مصرف، حدود ۹۳ میلیون شعله لامپ کم مصرف توسط سازمان بهره وری انرژی ایران توزیع شد که کاهش مصرف توان به میزان هزار و ۷۵۰ مگاوات و صرفه جویی ۳٫۸ میلیارد کیلووات ساعت مصرف انرژی از آثار مثبت اجرای این طرح محسوب می شود.

او کاهش ۲٫۸ میلیون تن تولید گازهای گلخانه ای را از دیگر آثار توزیع ۱۰۸ میلیون شعله لامپ کم مصرف در طول سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۸ عنوان کرد و گفت: در مجموع، توزیع لامپ های کم مصرف یارانه ای به کاهش سالانه هزار و ۶۲۰ گیگاوات ساعت مصرف انرژی در کشور منجر شده است.

مهذب ترابی، جلوگیری از تولید، ورود و فروش لامپ های رشته ای و نیز لامپ های کم مصرف نامرغوب و بدون کیفیت و اجرای طرح های ضربتی برای جمع آوری لامپ های التهابی را از برنامه های اجرایی برای توسعه استفاده از لامپ کم مصرف برشمرد.

 

    نظرات