طرح آمایش عمرانی یک نیاز ضروری است

طرح آمایش عمرانی یک نیاز ضروری است

www.BanaNews.irسخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : طرح آمایش عمرانی نیاز ضروری کشور است و می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت داشته باشد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ' محمد رضا حسین نژاد ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : طرح آمایش عمرانی نقاط جمعیتی برای اسکان را مشخص می سازد و از سوی دیگر مانع مهاجرت روستائیان به شهرهای کوچک و سپس به شهرهای بزرگ خواهد شد .

وی با بیان اینکه امسال با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بودجه عمرانی کشور به رقم ۳۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده ، افزود: این درحالی است که در سال ۱۳۸۹ بودجه عمرانی ۲۱۰ هزار میلیارد ریال بود .

حسین نژاد سپس گفت : مهمترین نکته در حوزه عمرانی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای پروژه ها است و چنانچه این مهم تحقق یابد ، شاهد رشد سریعتر اجرای طرح های عمرانی خواهیم بود .

وی ضمن مقایسه برخی از کشورهای همسایه جنوبی با ایران گفت: چنانچه آنها فرایند جذب سرمایه گذاران خارجی را انجام نمی دادند ، نمی توانستند شهرسازی و افزایش ساخت و ساز بلند مرتبه را توسعه دهند .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : امروزه شرکت های ایرانی قادرند در داخل و خارج از کشور پروژه های شاخص و دشوار را به مورد اجرا گذارند ، اما نیاز به حمایت دارند .

وی اظهار امیدواری کرد : مشارکت بخش خصوصی در منابع حاصل از پروژه های عمرانی مانند احداث بزرگراه ها ، خطوط ریلی ، هوایی ، دریایی و نیز سایر طرح های عمرانی سبب شود تا علاوه براجرای پروژه ها ، توسعه مورد انتظار را سریع تر شاهد باشیم .

 

 

    نظرات