از توس تا کمیسیون‌های سه جلسه‌ای

از توس تا کمیسیون‌های سه جلسه‌ای

کمیسیون‌های سه جلسه‌ای در پایان یک ماه بندگی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، هفته گذشته هفته تعطیلات بود و ۳ روز کاری داشتیم اما شورای پنجمی‌ها تلافی روز‌های تعطیل را هم کردند و بعضی از کمیسیون‌ها ۲ تا سه جلسه خود را برگزار کردند و تا هفته پر ترافیکی را در نشست‌های تخصصی داشته باشیم البته مثل همیشه کمیته‌های نظارتی هم به راه بود و یک نشست خبری ویژه هم با حضور سید مسعود ریاضی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد اما باید برای جزئیات بیشتر تا آخر هفته با ما همراه باشید.

از توس تا طوس

شنبه ۱۱ خردادماه با یک نشست خبری آغاز شد و سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد پاسخگوی خبرنگاران مشهدی بود و در این نشست اظهار کرد: توس از ظرفیت و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، اظهار کرد: تحقق سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار مستلزم تهیه شدن طرح‌های شهری است ولی درعین‌حال شهرداری نیز به این موضوع ورود کرده است.
کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم در این روز به ایستگاه هفتاد و چهارم رسید و در نشست این کمیسیون اعضا پس از تبادل‌نظر در رابطه با مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر، لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با آیین‌نامه اهدای نشان مشهد را بررسی کردند.

کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد هم روز شلوغی داشت و نشست‌های ۶۴ و ۶۵ خود را در این روز برگزار کرد و در این نشست که بیش از ۲ ساعت طول کشید؛ لایحه بخشودگی جرائم دیرکرد و پاداش تعجیل در پرداخت عوارض شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، نامه تقاضای افزایش کمک‌هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، موضوع پرسروصدای تعرفه شارژ من‌کارت و گزینه‌های پیشنهادی تکمیل طرح خط ۳ بی‌آرتی مشهد بررسی شد.

علیرضا شهریاری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد هم در این روز مصاحبه‌ای با رسانه رسمی شورای شهر مشهد داشت و گفت: آموزش سهم زیادی در کاهش مصرف دخانیات در جامعه خواهد داشت و باید در این زمینه گام‌های زیادی برداشته شود.

در روز شلوغ کمیسیون ای تخصصی چهل و چهارمین نشست کارگروه لوایح هم برگزار شد و حقوقی‌ها در این کارگروه لوایح دیوان عدالت اداری این کمیسیون و بندهایی از مصوبه تعیین عوارض قطع درختان را بررسی کردند. خوب حالا که بحث از حقوقی‌هاست سری هم به کارگروه دعاوی و قراردادها بزنیم آنجایی که در شست و هشتمین نشست خود نامه اداره ثبت در خصوص شرکت صباشهر بررسی کردند و درباره استفساریه‌های بعضی از مصوبات هم بحث‌هایی انجام دادند.

*۳ نشست بودجه‌ای‌ها در یک روز

دوازدهمین روز خردادماه با رکوردشکنی بودجه‌ای‌ها همراه شد چون کمیسیون برنامه‌وبودجه در این وز تصمیم گرفت سه نشست ۱۱۳، ۱۱۴ و ۱۱۵ را باهم برگزار کنند و در این نشست ۵ ساعته، لایحه تشکیل اداره صدور مجوزهای ساختمانی پروژه‌های بزرگ مقیاس بررسی شد و پس‌ازآن موضوع اقاله قرارداد پروژه مشارکتی سامانیه مجددا به بحث گذاشته شد؛ در ادامه موضوع مجوز انعقاد قرارداد پیمانکاری احداث و بازگشایی خیابان کوشش تا خلج مطرح شد. همچنین اعضا، ضمن گفتگو در مورد لایحه مجوز انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری احداث، تجهیز، راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه قطار و تله سیژ بوستان کوهسنگی، در پایان نشست خود، آلبوم مطالعات شهرداری مشهد در سال ۱۳۹۸ را بررسی کردند.

*رویکرد جدید بازآفرینی

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد مقدس هم در این روز یک نشست تخصصی داشت و در این نشست رویکرد جدید آستان قدس نسبت به بازآفرینی تحسین‌برانگیز دانست و پیشنهادی هم داشت و گفت که کارخانه قند آبکوه به مجموعه‌ شهری ویژه تبدیل شود. از آن‌طرف مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم تصمیم گرفت در این روز بازدیدی از پارکینگ‌های اطراف بیمارستان خاتم‌الانبیا داشته باشد. بتول گندمی، رئیس کارگروه مدیریت بحران شورای شهر مشهد مقدس هم در این روز مصاحبه‌ای با رسانه رسمی شورای شهر مشهد داشت و گفت که بخشی از اعتبار ایجاد و یا تکمیل این کانال‌ها در بودجه امسال دیده‌شده و بخشی نیز دیده نشده لذا تاکید کردیم جمع‌بندی‌ها با فوریت ارائه گردد تا وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود چراکه تابستان شرایط مناسبی برای اجرای فعالیت‌های عمرانی دارد.

نشست شصت وهشتم کمیسیون حقوقی هم در این روز برگزار شد و در این نشست طرح «شهر قابل دسترس برای همه به‌ویژه جانبازان و معلولان» بررسی شد و پیش‌نویس اصلاحی آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر جمع‌بندی نهایی شد.

کارگروه منابع انسانی کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر هم یکشنبه را برای برگزاری نشست خود انتخاب کرد و در این جلسه ضمن بحث و تبادل‌نظر درباره نظریه کمیسیون برنامه‌وبودجه در خصوص مدیریت و اداره راهبردی منابع انسانی و بروز رسانی سند جامع مدیریت استراتژیک منابع انسانی شهرداری مشهد، شیوه‌نامه اجرایی در خصوص آیین‌نامه پرداختی‌ حق و حقوقات به پرسنل شهرداری مشهد و سازمان‌ها و موسسات وابسته بررسی شد.

*نظارت شورای امید و زندگی

اما این یکشنبه هم مثل همه یکشنبه‌ها روز نظارت بود شورای پنجمی‌ها در مناطق مختلفی شهری مشهد حضور پیدا کردند و بر همین اساس نشست کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد در شهرداری منطقه ۴ با حضور شهناز رمارم و رمضان علی فیضی برگزار شد و بعدازاین نشست هم تصمیم گرفتند سری به گود کشتی باچوخه شهید بابا نظر بزنند و در حاشیه این بازدید رمارم بیان کرد که به دنبال اجرای عادلانه قوانین و احقاق حقوق شهروندان هستیم و رمضان علی فیضی هم از پیشنهاداتی برای ساماندهی وضعیت گودهای حاشیه شهر سخن گفت.

منطقه ثامن هم میزبان کمیته نظارتی شماره چهار شورای شهر مشهد با حضور احمد نوروزی و سید محسن حسینی پویا بود و نشست کمیته نظارتی شماره پنج شورای شهر مشهد در شهرداری منطقه ۸ هم با حضور حمیدرضا موحدی زاده برگزار شد و موحدی زاده خبر از پیش‌بینی اعتبارات برای جمع‌آوری آب‌های سطحی برای سال جاری خبر داد.

دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ روز صحن علنی شورای پنجمی‌ها بود شصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و در این جلسه لایحه رونق‌بخشی و استفاده از پتانسیل‌های صنعت گردشگری در کلان‌شهر مشهد، لایحه وجه التزام پرداخت به‌موقع مطالبات، لایحه اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام و لایحه اقاله قرارداد پروژه مشارکتی سامانیه به تصویب رسید.

جلسه شصت و یکم

جلسه شصت‌ویک دو ناطق پیش از دستور داشت که در ابتدا حمیدرضا موحدی زاده نائب رئیس شورای شهر مشهد پشت تریبون رفت و گفت: حوادث ۱۵ خرداد، نطفه انقلاب اسلامی ما را بارور کرد و خیزش بزرگی به‌واسطه آن میان مردم شکل گرفت؛ باوجود سرکوب شدن این قیام، تجربه نشان داد که هیچ نهضتی که وجدان جامعه با آن روی خوش‌نشان می‌دهد، با سرکوب خاموش نمی‌شود و همچنان در پی اهداف خود می‌رود. ناطق پیش از دستور دیگر این جلسه هم محمدحسین ودیعی، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر‌ مشهد بود

کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست نشست تخصصی خود را در این روز برگزار کرد و در ابتدای این نشست کمیسیون خدمات شهری، معاون خدمات و محیط‌زیست شهری و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهی موتورهای دیزل، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری گزارش‌هایی را ارائه دادند همچنین پس‌ازآن معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری در رابطه با سازوکار نحوه به‌کارگیری آتش‌نشان زن مطالبی را ارائه داد.

۱۴ خردادماه هم هم‌زمان بود با ارتحال امام خمینی (ره) و بر همین اساس مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار برگزار شد.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد مقدس هم در این روز مصاحبه‌ای داشت و خبر از تدوین آیین‌نامه معاینه فنی ماشین‌آلات راه‌سازی داد.

*پایان یک ماه بندگی

۱۵ خردادماه هم پایان یک ماه بندگی بود شورای امید و زندگی نیز به همین مناسبت پیامی صادر کرد و در بخشی از این پیام آمده است که پس از یک‌ماه اخلاص و مجاهدت در مسیر تقرب به خداوند و تقویت حس کرامت اجتماعی و نوع‌دوستی انسانی اینک به میعادگاه «فطر» رسیده‌ایم؛ موسم اخذ پاداش یک‌ماه تعبد و والگی. بدان امید که اثرات معنوی و الهی ماه مبارک رمضان تا ابد بر لوح دل وجان ما نقش بندد و طاعات و عبادات عموم بندگان الهی در این ماه باعظمت به درگاه حق مقبول افتد.

رئیس شورای شهر هم در این روز  در توئیتی نوشت که تلاش کنیم در کنار زکات فطرمان که موضوعی مهم در مسیر تقویت عدالت اجتماعی است. با زدودن کینه از دل‌ها و پایان بخشیدن به دیوارکشی میان مردم زکات رفتارمان را هم بپردازیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات