آیین‌نامه معاینه فنی ماشین‌آلات راهسازی تهیه  ...

آیین‌نامه معاینه فنی ماشین‌آلات راهسازی تهیه ...

آیین‌نامه معاینه فنی ماشین‌آلات راهسازی تهیه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمد حاجیان شهری در گفتگویی به مناسب روز جهانی محیط زیست، اظهارکرد: امروزه کره زمین از معضلات بسیاری در حوزه محیط زیست رنج می‎‌برد که از جمله آنها میتوان به آلودگی آب، هوا، خاک و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با رشد فزاینده استفاده از پلاستیک در زندگی بشر، فرسایش و آلودگی آب‌ها روبرو هستیم، گفت: همانگونه که در معاهدات بین‌المللی نیز ذکر شده، هرکدام از کشورها باید وظایف خود خود را به بهترین شکل انجام دهند؛ جلوگیری از افزایش گازهای گلخانه‌ای و مضر از جمله اقداماتی است که کشورها میتوانند با وضع قوانین و جلب سرمایه‌گذار به تحقق آن کمک کنند تا بدین ترتیب خانه خود را از مخاطرات مختلف مصون داریم.

حاجیان شهری در ادامه به حوزه فعالیتی خود در شورای شهر مشهد پرداخت و تصریح کرد: کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست همانگونه که از عنوانش مشخص بوده، مسئول رسیدگی به لوایح و طرح هایی است که از سوی اعضای شورای شهر برای حوزه محیط زیست شهری ارائه می‌شود.

وی افزود: شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به محیط زیست شهری داشته و با بررسی سوابق کمیسیون خدمات شهری، بویژه در حوزه محیط زیست طرح های خوبی را تاکنون داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد همچنین تصریح کرد: ماشین‌آلات سنگین راهسازی و جاده‌سازی معمولا گازوئیل‌سوز هستد لذا آیین‌نامه معاینه فنی آنها و همچنین مناطق LEZ در سطح شهر تعیین شده‌اند.

حاجیان شهری از پیش‌بینی اعتبار ویژه جداسازی آب شرب از آب خام در بودجه امسال هم خبرداد و گفت: در موضوع کمربند سبز و توسعه فضای سبز، مبنا را آب قرار داده‌ایم و با همین رویکرد در سال جاری حدود ۴۰ هکتار به فضای سبز مشهد افزوده خواهد شد.

وی در پایان از بهره‌گیری روش های نوین به منظور جمع‌آوری بازیافت و پسماند خبرداد و گفت: پیرو همین موضوع، سازمان مپ شهرداری مشهد اقدامات خوبی را شروع کرده و طرح جمع‌آوری مواد بازیافتی با تماس شهروندان به صورت پایلوت در منطقه ۹ در حال اجراست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات