مظفر: فعالیت پروژه‌های عمرانی در روزهای تعطیل

مظفر: فعالیت پروژه‌های عمرانی در روزهای تعطیل

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در روزهای تعطیلات گذشته پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر از جمله مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان در مجاورت کارخانه قند، پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی وسالن اجلاس فعال بود تا در زمان مقرر بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

ایرج مظفر ، اظهارکرد: در سال جاری ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حلقه حفاظتی شهر اصفهان پیش‌بینی شده و سیاست‌گذاری‌ها برای این پروژه با اولویت مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ در سه دوره سه ساله ۹۷ تا ۹۹ است تا در پایان سال ۹۹ پروژه حلقه حفاظتی از کیلومتر صفر کارخانه قند تا بلوار فرزانگان به اتمام رسد .

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، افزود: هدف از اجرای این پروژه حذف ترافیک بین‌شهری از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر و تفکیک ترافیک وسایل نقلیه سنگین از ترافیک وسایل نقلیه سبک به داخل شهر است .

معاون عمران شهری شهردار اصفهان مساحت کل پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی را ۲۱۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیرهمسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

مظفر ادامه داد: مساحت پل‌سازی در پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع (طول ۷۰ متر، عرض ۷۰ متر وارتفاع شش متر مربع) است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی دارای یک پل سه دهانه است، خاطرنشان کرد: دهانه وسط به عرض ۳۲ متر و دو دهانه کناری به عرض ۱۹ متر است و مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه در بزرگراه شهید اردستانی ۱۴۲ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، ۱۲۷ هزار مترمربع است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: هزینه اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، حدود ۵۹۱ میلیارد ریال است که برای آزادسازی در منطقه ۱۴ حدود ۳۱۰ میلیارد ریال و در منطقه ۱۰ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود.

مظفر گفت: اتصال تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی تا بلوار فرزانگان همزمان با اجرای پروژه بلوار فرزانگان با پیشرفت ۵۳ درصدی در حال انجام است .

وی خبر از پیشرفت چهار درصدی احداث پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان داد و اظهار کرد: مساحت این طرح ۲۶۰ هزار مترمربع است که در منطقه ۱۵ شهر اصفهان اجرایی خواهد شد و می‌تواند به عنوان عامل مهمی در توسعه منطقه به شمار آید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه این طرح شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است، خاطرنشان کرد: طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر است که دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است؛  عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.

مظفر ادامه داد: پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو، ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع مساحت آسفالت است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به ۱۷ هکتار آزادسازی دارد، اظهار کرد: هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان ۹۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است؛ هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مجموع همه هزینه‌های طرح مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت ۷۱.۶۵ درصدی پروژه سالن اجلاس اصفهان، افزود: این پروژه می‌تواند مرکزی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و عامل مهم رونق این صنعت در شهر اصفهان باشد .

مظفر با بیان اینکه با انتخاب پیمانکاران جدید که با قراردادهای جدید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، پروژه اجلاس پیشرفت خوبی داشته، اظهار کرد: انتظار داریم با تثبیت شرایط اقتصادی بازار و تعیین تکلیف قرارداد قبلی، سرعت فعالیت‌ها افزایش یافته و بتوانیم به قولی که به شهروندان داده‌ایم عمل کرده و تا پایال سال ۹۹ پروژه سالن اجلاس را به نقطه مطلوب برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات