آغاز عملیات حفاری تونل شرقی خط دو قطارشهری اصفهان

آغاز عملیات حفاری تونل شرقی خط دو قطارشهری اصفهان

مدیر اجرایی خط دو قطارشهری اصفهان از آغاز حفاری تونل شرقی خط دوم پس از تست‌های مختلف و همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

سیدمحسن واعظی‌فر اظهارکرد: حفاری تونل شرقی خط دو قطارشهری همزمان با ایام عید سعید فطر و به منظور افزایش جبهه‌های کاری ساخت خط دوم مترو آغاز شد .

وی با بیان اینکه حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) با دو دستگاه TBM انجام می‌شود، افزود: عملیات عمرانی تونل غربی با خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی (TBM خط دو قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل، بیش از ۱۵۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و عملیات عمرانی این تونل در حال حاضر پیش می‌رود .

واعظی‌فر ادامه داد: مقرر شده در آینده نزدیک، از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی(ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد و از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک TBM تک چشمه انجام شود .

وی خاطرنشان کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دو قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک (شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است .

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۵۰۰ نفر در دو شیفت کاری در پروژه‌های قطارشهری اصفهان مشغول فعالیت هستند و در روزهای پایانی هفته گذشته و تعطیلات عید فطر نیز به صورت متوسط روزانه ۱۵۰ نفر در ایستگاه‌ها و تونل مشغول فعالیت عمرانی بودند، گفت: خط دو مترو اصفهان (خط شرقی_غربی) به طول حدود ۲۴.۷ کیلومتر و دارای ۲۳ ایستگاه است که از ایستگاه دارک شهرک امام حسین (ع) آغاز و به ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود .

واعظی‌فر اظهار کرد: قرار است در فاز نخست اجرا ۱۴.۶ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه خط دو مترو از ایستگاه دارک (شهرک امام حسین(ع)) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ اجرایی شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات