برپایی نمایشگاه روز ملی گل در باغ گلها

برپایی نمایشگاه روز ملی گل در باغ گلها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه روز ملی گل از ۲۵ خردادماه به مدت یک هفته با همکاری اتحادیه گل و گیاه و شرکت‌های تعاونی گل در باغ گلهای اصفهان برپا می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد با اشاره به روز ملی گل و برنامه‌هایی که در شهر اصفهان به مناسبت این روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرداری اصفهان از ۲۵ خردادماه به مناسبت این روز با همکاری اتحادیه گل و گیاه و نیز شرکت‌های تعاونی تولیدکننده گل در اصفهان، اقدام به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در محل باغ گل‌ها خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه امسال شعار «بیا تا مدتی با گل نشینیم» برای این مناسبت انتخاب شده است، افزود: علاوه بر آموزش به شهروندان که هر روز عصر ساعت ۱۸ همزمان با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در روز ملی گل در باغ گل های اصفهان ارائه می‌شود، برنامه‌های شاد فرهنگی با حضور هنرمندان اصفهانی و نورافشانی نیز در این روز برای شهروندان اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نمایشگاه گل و گیاه اصفهان از ۲۵ خردادماه به مدت یک هفته در گلخانه ۷۰۰ متری کروی شکل باغ گل‌ها برگزار می شود. در این نمایشگاه ۱۶ شرکت تعاونی و تولیدکننده گل و گیاه حضور دارند؛ افتتاحیه این نمایشگاه ۲۴ خردادماه با هماهنگی خانه کودک اصفهان برگزار می‌شود و با ساخت گل‌های کاغذی همراه خواهد بود.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به سیاست سازمان پارک‌ها تداوم صرفه‌جویی و آموزش کاشت گیاهان و گل‌های مقاوم به کم آبی است، گفت: هرچند با وجود بارش‌های اخیر سفره‌های آب زیرزمینی و چاه‌ها وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد اما تنها شاهد افزایش ۱۷ درصدی آب در چاه‌های سطح شهر اصفهان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر همه منابع زیرزمینی هم سیراب شود، بنای ما بر صرفه‌جویی است، اظهار کرد: در این راستا برنامه سازمان پارک‌ها برای روز گل در اصفهان ترویج و آموزش اصلاح الگوی کشت با محوریت جایگزینی چمن‌های مقاوم به کم آبی و کاشت گل‌های دائمی به جای فصلی و همچنین کاشت درختچه‌های مقاوم، به همه شهروندان اصفهانی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص آموزش به گروه‌های دیگر جامعه همچون ادارات و سازمان‌ها نیز اظهار کرد: برای این منظور بروشورهای آموزشی همچون سال گذشته در اختیار این گروه‌ها قرار می‌گیرد که شامل دستورالعمل‌های لازم برای کاشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات